وضعیت پلدختر قرمز شد / زنگ خطر شیوع «دلتا پلاس»
کد خبر: 3980858
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

وضعیت پلدختر قرمز شد / زنگ خطر شیوع «دلتا پلاس»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه آمار جانباختگان کرونا در لرستان به هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است، گفت: در حال حاضر ۳۳۱ نفر در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند و متأسفانه شهرستان پلدختر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وضعیت پلدختر قرمز شد / خطر شیوع  «دلتا پلاس» در پلدختربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، هشتم تیرماه از ابتلای ۱۷۶ نفر به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در استان خبر داد و گفت: متأسفانه دو بیمار دیگر بر اثر این بیماری فوت کردند.

وی با بیان اینکه با فوت این دو بیمار جدید کرونایی، آمار جانباختگان کرونا در لرستان به هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است، ادامه داد: طی شبانه‌روز گذشته همچنین ۱۷۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با یادآوری اینکه شمار مبتلایان به این ویروس در لرستان به ۱۲۱ هزار و ۳۵۱ رسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳۱ نفر در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در شهرستان پلدختر بر اساس اطلاعات امروز در سامانه «ماسک» قرمز اعلام شده است، گفت: براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا تا پیش از این شهرستان‌های کوهدشت، دلفان، پلدختر، ازنا، رومشکان و چگنی در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

خطر شیوع ویروس دلتا پلاس

علی‌صفدر سیاوشی، رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر نیز روز گذشته، هفتم تیرماه در سخنانی گفت: پلدختر به‌دلیل همجواری با چهار استان و رفت‌وآمد‌هایی که در آن صورت می‌گیرد در معرض خطر شیوع نوع جدید ویروس کرونا به نام «دلتا پلاس» است.

وی با بیان اینکه در حال‌ حاضر میانگین روزانه ۱۵ تا ۲۰ نفر در پلدختر به کرونا مبتلا می‌شوند، اظهار کرد: ۱۵ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان پلدختر بستری هستند.

انتهای پیام
captcha