مجاهدت فقط جنگیدن در میدان نبرد نیست / صادقانه خدمت کنیم
کد خبر: 3980737
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
حجت‌الاسلام ماندگاری:

مجاهدت فقط جنگیدن در میدان نبرد نیست / صادقانه خدمت کنیم

رئیس هیئت امنای مؤ‌سسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه مجاهدت در مقاطع مختلف با تفاوت‌هایی همراه است، گفت: مسیر ایثار و فداکاری در راه خدا همیشه باز است و مجاهدت فقط جنگیدن در میدان سخت نبرد نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، خطیب برجسته کشوری، شامگاه دوشنبه، 7 تیر در سیزدهمین یادواره استانی «شهدای هفتم تیر و یکصد شهید منطقه سنجان» که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که به مراسم شهدا دعوت می‌شوند، مورد عنایت آنان هستند. همه با استناد به آیات الهی شهدا را زنده می‌پنداریم و از آنان مدد می‌جوییم، چراکه شهدا حیات طیبه دارند.

وی مجاهدت همه‌جانبه را پیام امروز شهدا دانست و بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی تأکید کرد و افزود: افرادی که به دنبال شهادت هستند برای کسب این جایگاه باید تلاش کرده و به عهدی که با خداوند متعال بسته‌اند متعهد باشند. مجاهدت، صبر و استقامت، بصیرت و خدمتگزاری از دیگر پیام‌های شهدا هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

ماندگاری با بیان اینکه هدایت در صراط مستقیم و مکتب اهل‌بیت(ع) دعای تمامی شهداست که مورد استجابت از سوی پروردگار قرار گرفته است، ادامه داد: لازمه هدایت، تلاش، پرهیز از سستی و تنبلی، مجاهدت و ایثار در راه خداست. جوانان نسل امروز نباید با واژگان و پیام شهدا غریبه باشند و رسالت رسانه، تریبون‌های دانشگاهی و دستگاه‌های ذی‌ربط این است پیام شهدا را به درستی انتقال دهند.

وی تبعیت از ولایت‌فقیه را از دیگر شاخصه‌های رفتاری و عملی شهدا بیان و تصریح کرد: تاریخ انقلاب به ما ثابت کرده است که اگر پیرو رهبری باشیم قطعاً موفقیت از آن ماست و سرباز ولایت بودن است که زمینه قرار گرفتن در جایگاه شهدا را هموار می‌کند.

رئیس هیئت امنای مؤ‌سسه روایت سیره شهدا تأکید کرد: سرباز ولایت بودن و مجاهدت در مسیر اسلام و قرآن انسان را از هرگونه انحراف، خطا و لغزش نجات می‌دهد. این مهم درس بسیار بزرگی است و تاریخ انقلاب آن را به خوبی اثبات کرد. بی‌تردید روی‌گردانان از ولی‌فقیه در مسیر انحراف هستند و ولایت، ریسمان نجات در هر مقطع و برهه زمانی است.

ماندگاری با اشاره به حادثه هفت تیر، اظهار کرد: چهل سال پیش در چنین روزی دشمنان سوءقصد به جان مقام معظم رهبری داشتند، اما خداوند ایشان را برای رهبری امت اسلام حفظ کرد و امروز دنیای اسلام و حتی تمام جوامع بشری از نعمت ولایت ایشان بهره‌مند هستند. نامه‌های ایشان برای جوانان کشورهای غربی گواه بر این است که سرنوشت همه جوانان آزادی‌خواه در هر جای دنیا که باشند برای معظم‌له مهم است.

مجاهدت در خط ولایت‌فقیه، ادامه راه شهداست

وی اضافه کرد: مجاهدت در خط ولایت‌فقیه، ادامه راه شهداست و در مقاطع مختلف با تفاوت‌هایی همراه است. مسیر ایثار و فداکاری در راه خدا همیشه باز است و با تعریف ابعاد مختلف مجاهدت از سوی اسلام متوجه می‌شویم که مجاهدت فقط جنگیدن در میدان سخت نبرد نیست، بلکه حتی تکثیر و تربیت نسل انقلابی از مجاهدت‌هایی است که بانوان برعهده دارند. کشور با مسئله کاهش جمعیت مواجه است و بانوان در این عرصه می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

ماندگاری توسعه مشاغل خانگی و تولید محصولات سالم را از دیگر مجاهدت‌های بانوان بیان و ادامه داد: تنبلی نداشتن در هر کاری نوعی مجاهدت است، با توجه به اینکه بانوان وظیفه همسرداری و تربیت فرزند را نیز برعهده دارند، بهتر است به کاری مشغول باشند تا قادر باشند همه امور را مدیریت کنند. البته که با فعالیت بانوان در محیط اجتماعی امن مخالف نیستیم و شاهدیم بانوانی همچون معلمان، پزشکان، پرستاران و غیره هم در محیط کار و هم منزل مدیرانی لایق هستند.

وی تأکید کرد: مشکلات امروز جامعه ناشی از سستی و تنبلی است و راهکار قطعی رفع مشکلات، مجاهدت در مسیر ولایت است. خوشبختانه کشور دارای نخبگان، دانشمندان و اندیشمندان سرآمد است که می‌توانند منشأ خیر، پویایی و پیشرفت هرچه بهتر برای نظام باشند.

ماندگاری در بخش دیگر از سخنان خود به حضور حماسه‌ساز مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد: حضور مردم افتخاری دیگر آفرید. انتخاب قاطع حجت‌الاسلام رئیسی زمینه تشکیل دولت کرامت را فراهم کرد که علاوه بر سربلندی و سرافرازی ملت، مشگل‌گشای شرایط نیز خواهد بود.

وی ضرورت همکاری ملت برای پیشبرد اهداف دولت کرامت را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای حل مشکلات و رفع گرفتاری‌ها نیازمند وحدت، انسجام و مجاهدت همه‌جانبه هستیم. مشکلات امروز پیچیده‌تر از شرایط جنگ تحمیلی نیست، در این هشت سال رزمندگان اسلام با توکل بر خدا، تکیه بر رهنمودهای امام راحل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی بر ابرقدرت‌ها پیروز شده و درسی برای همیشه به یادگار گذاشتند.

ماندگاری تأکید کرد: بصیرت لازمه دیگر حرکت در مسیر شهداست. دشمنان با استفاده از شگردهای مختلف به دنبال توطئه‌افکنی هستند و تاریخ ثابت کرده بدون داشتن بصیرت انحراف از مسیر صورت خواهد گرفت و برای پرهیز از انحراف باید هوشمندانه عمل کرد و فریب ظاهرسازی دشمنان را نخورد، آنان همواره در مسیر حق فتنه‌انگیزی می‌کنند و اصل ولایت را نشانه گرفتند. خدمت‌رسانی و خدمتگزاری صادقانه پیام ولایت است و امروز در هر موقعیت و جایگاهی که هستیم باید خدمت‌رسانی صادق به مردم و محرومان باشیم.

انتهای پیام
captcha