امنیت در انتخابات افضل است / گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3977314
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

امنیت در انتخابات افضل است / گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به امنیت حاکم بر ایران اسلامی، گفت: امنیت در انتخابات نیز افضل است زیرا واقعه بزرگ رقم می‌خورد، چرا که رخداد انتخابات ۲۸ خردادماه به تعبیر مقام معظم رهبری، لیلةالقدر ملت ایران است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جشن بزرگ دهه کرامت با عنوان «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)» شامگاه ۲۳ خردادماه با مشارکت اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری شهرکرد و نیروی انتظامی در آستان مقدس امامزادگان دو خاتون شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در این مراسم با اشاره به مقارن شدن دهه کرامت با خردادماه، اظهار کرد: ایام دهه کرامت که متعلق به فرزندان مکرم موسی بن جعفر(ع) است که سه شهر ایران را نورانی، مزین کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگیری از نیازمندان سیره قطعی آنان بود و بدون واسطه و مباشر از سوی اهل‌بیت(ع) انجام می‌شد و به مصداق آیه ۸ سوره مبارکه انسان «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا»، این بزرگواران تمامی داشته‌های خود را از روی حب به فقرا عطا فرمودند چرا که به همگان آموختند که اگر انسان بتواند گره‌ای  از کار مسلمان بگشاید و این کار را نکند، از ولایت خداوند خارج و تحت ولایت شیطان قرار می‌گیرد.

ادیانی بیان کرد: در کنار فضایل و خصایل نیکو تعلیم‌دهندگان راه نجات بشر، فصل مشترک و اصلی زندگی ۲۵۰ اهل‌بیت(ع) عبارت از مبارزه حاد سیاسی برای دستیابی به حکومت نبوی، علوی و فاطمی است؛ این بزرگواران از زمان حیات امیرمؤمنان(ع) تا زمان غیبت ولی‌عصر(عج) در سخت‌ترین شرایط در خفقان و اختناق پرچم مبارزه را برافراشته نگه داشته‌‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی تصریح کرد: امام باقر(ع) در ایام حج در میان سیل حجاج در سرزمین منا که حکم فضای مجازی امروز را داشت، جمعیت را خطاب کردند و فرمودند «انّ رسول اللَّه کان هو الامام» سپس یکایک امامان را بر می‌شمارند و به خودشان می‌رسند و امامان بعد از خود را نیز نام می‌برند که همگی نقش هدایت را بر عهده داشته‌اند.

ادیانی با تصریح اینکه هیچکدام از وجود مقدس اهل‌بیت(ع) بجز دوره کوتاهی از حیات مبارک امیرمومنان(ع) موفق به ایجاد حکومت نشدند، ادامه داد: مبارزه سیاسی این بزرگواران سرمایه و پشتوانه‌ای بزرگ برای حرکت تاریخی، سیاسی، اعتقادی و حرکت انقلابی در طول تاریخ از جمله انقلاب اسلامی مردم ایران شد و این قیام‌ها مورد تایید اهل‌بیت(ع) بودند و از مشرب اهل‌بیتی سیراب می‌شدند.

وی با اشاره به بهره‌گیری امام خمینی(ره) از ظرفیت مکتب سیاسی تشیع در حرکت انقلاب اسلامی، توضیح داد: ایشان بزرگ‌ترین ابتکار خود را به دست توانای مردم ایران به منصه ظهور رساندند و حکومت علوی و نبوی را به پشتیبانی معنوی ائمه هدی(ع) پس از چهارده قرن در حساس‌ترین منطقه جغرافیایی جهان مستقر کردند. لذا کار بزرگ امام(ره) این بود که مجاهدت‌های نفس‌گیر ائمه(ع) را به ثمر نشاند.

ادیانی با اشاره به اشراف و اطلاع دشمن در مورد عظمت انقلاب اسلامی، بیان کرد: انقلاب اسلامی قدرت غرب را به چالش کشیده و مبارزه نفس‌گیری را با زورمداران و زرمداران دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به سرنوشت‌ساز بودن انتخابات پیش رو، گفت: دشمن در این انتخابات آمده است تا با تبلیغات مسموم، القای یاس و ناامیدی و ناکارآمدی انتخابات مردم را از حضور و مشارکت در پای صندوق رأی بازدارد، اما ملت همواره نشان داده است که به فضل الهی و تفاضل اضلاع سه‌گانه ایران که در دهه کرامت و بزرگداشت این بزرگواران قرار داریم، با حضور خود حماسه‌ای بزرگ نظیر حماسه فتح خرمشهر را خلق خواهد کرد.

ادیانی با اشاره به امنیت حاکم بر ایران اسلامی، تأکید کرد: امنیت در انتخابات نیز افضل است زیرا رخداد بزرگ رقم می‌خورد، چرا که رخداد انتخابات ۲۸ خردادماه به تعبیر مقام معظم رهبری، لیله‌القدر ملت ایران است و مردم با رأی خود اختیار و مدیرت کشور را به یک فرد می‌سپارند و اگر درست انتخاب کنیم، در هر خدمت و ثواب او سهیم هستیم. این حضور به‌معنی عهد مجدد مردم با نظام جمهوری اسلامی و ائمه هدی(ع) و پاسخ به استغاثه اباعبدالله(ع) است.

ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت با شعار خدمت کریمانه؛ گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع) در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت؛ از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در بقاع متبرکه شاخص استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود که آئین غبارروبی و عطرافشانی در روز ملی بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه شاخص استان انجام خواهد گرفت.

امیری با اشاره به روز ملی بزرگداشت امامزادگان استان، توضیح داد: در سال جاری بقعه متبرکه امامزاده سید محمد بارده مجری همایش استانی بزرگداشت امامزادگان خواهد بود؛ همچنین راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان «شمیم کرامت»، سخنرانی مسئولان قبل از خطبه‌های نماز جمعه در برخی از بقاع شاخص، برپایی ایستگاه‌های ویژه طرح وقف مشارکتی حضرت زهرا(س)، نورافشانی در شب ولادت امام رضا(ع)، پخش نماهنگ‌های مرتبط با زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و همچنین پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، همایش ملی دختران ماه، سخنرانی، نمایش طنز، مسابقه، دکلمه خوانی، ایستگاه مشاوره خانواده و نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه کرامت در استان است.

انتهای پیام
captcha