تضمین آینده با مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات
کد خبر: 3977149
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

تضمین آینده با مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امنیت، سلامت و رقابت را از مؤلفه‌های مهم برگزاری انتخابات دانست و گفت: در این بین مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تأثیر بسزایی برای آینده کشور دارد.

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اولویت انتخابات استبه گزارش ایکنا از زنجان، ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، ۲۳ خردادماه در نشست خبری اظهار کرد: کنگره ملی شهدای استان در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد و از همه دستگاه‌ها و اقشار درخواست کمک برای برگزاری با شکوه این برنامه را داریم و نقش اصحاب رسانه در این عرصه برجسته است و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عمومی‌سازی آن تأثیر بسزایی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بحث مهم کشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است، ابراز کرد: این موضوع هم برای پیشبرد اهداف کشور و هم برای دشمنان اهمیت دارد؛ چراکه اگر برای دشمنان اهمیتی نداشت هزاران میزگرد برگزار و برای کاهش مشارکت در انتخابات تلاش نمی‌کردند. دشمنان روی باورهای مردم و ناامن‌سازی فضای کشور برنامه‌ریزی می‌کنند تا امید و اعتماد مردم نسبت به آینده نظام خدشه‌دار شود.

این مسئول ملاک بسیجی بودن را گام برداشتن در راه رضای خدا و دلسوزی برای امام و انقلاب دانست و افزود: یکی از مسائلی که در جامعه مورد غفلت واقع شده رسیدگی به معیشت خبرنگاران است، در حالیکه باید جزو اولویت‌های نامزدها باشد. ویژگی رسانه منتقد بودن، بیان‌ واقعیت‌ها و مطالبه‌گری است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تأکید بر اینکه انتخابات برای همه اهمیت دارد و باید با تحلیل و بررسی از گذشته درس بگیریم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که برای برداشتن گام‌های استوار برای آینده باید گذشته را شناخت. یکی از نکات مهم نقش ولی‌فقیه در گام دوم انقلاب است که اصحاب رسانه، اهل علم و صاحبان اندیشه باید روی نقش ولی‌فقیه در گام دوم انقلاب کار کنند.

وی به عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و افزود: رسانه باید مطالبه‌گر باشد و از مسئولان در مورد عملیاتی‌سازی این بیانیه سؤال کند. در مجموعه سپاه این بیانیه به صورت راهبرد در درازمدت برنامه‌ریزی شده که تحقق آن مغفول نماند. برای آینده باید فکری کنیم و تجزیه و تحلیل درستی داشته باشیم. در شرایط فعلی سعی ما برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است تا از مسیر اصلی نظام اسلامی خارج نشویم.

طهماسبی با اشاره به اینکه چند مولفه در انتخابات برای ما مهم است، یادآور شد: تامین امنیت انتخابات مولفه نخست است تا شرایط ایمن برای حضور مردم فراهم شود. رقابت دیگر معیار مهم است و سعی می‌کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها رقابت سالم ایجاد شود و مردم پای کار بیایند. مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نیز در صدر این رویکرد قرار دارد؛ چراکه حضور حداکثری شرط لازم اما شرط کافی انتخاب اصلح است.

وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری انتخابات لیله‌القدر نظام اسلامی است، تصریح کرد: فصل‌الخطاب ایشان این است که با انتخاب فرد شایسته در قوه مجریه در راه تعالی انقلاب اسلامی حرکت کنیم. انتخابات یک روز است اما تاثیر آن چندین سال است و باید مسئولیت را به دست فرد شایسته سپرد.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دوقطبی‌سازی در کشور است، اظهار کرد: این در حالی است که ما سعی می‌کنیم دوگانه‌ مثبت را با موضوعات شفافیت و عدم و شفافیت، فساد و ضد فساد و مواردی از این دست مطرح کنیم. مردم در فشار اقتصادی هستند و مطالبه‌گری در حوزه‌های اقتصاد، جمعیت، ازدواج و اشتغال باید از طرف خود مردم و رسانه‌ها باشد اما باید واقعیت‌ها و خدمات انجام شده نیز اطلاع‌رسانی شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین جلسات مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی است و از طرف دیگر چندین سال است که شعار سال به موضوع اقتصاد اختصاص دارد، ابراز کرد: امسال در مورد مانع‌زدایی در حوزه صنعت، عارضه‌یابی را در دستور کار قرار دادیم تا با رفع موانع یک واحد تولیدی، تعدادی مشغول به‌کار شوند. توانایی‌های کشور ما بسیار است و کشور در تولید چند نوع واکسن ورود کرده است. در حوزه‌های علمی، دفاعی، پزشکی و سایر موارد پیشرفت‌های خوبی داشتیم و هرکجا جهادی عمل کردیم به توفیق دست یافتیم.

وی از آبرسانی به ۶۰ روستا خبر داد و گفت: اولویت اول ما تأمین آب شرب و اولویت دوم ایجاد کانال‌های کشاورزی است. سپاه و بسیج به حوزه‌هایی ورود کرده که هیچ پیمانکاری حاضر به انجام آن نیست و مردم مشکل پیدا کردند. برای شناسایی آفت سن گندم دستگاه‌های خود را در اختیار جهاد کشاورزی گذاشتیم. ۲۰۰ نفر از مهندسان بسیج کشاورزی در ارائه خدمات تخصصی پای کار هستند و کمک‌های مومنانه را همچنان در دستور کار داریم‌.

انتهای پیام
captcha