برگزاری سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت در سمنان
کد خبر: 3976377
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

برگزاری سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت در سمنان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان از برگزاری مرحله‌ دانشگاهی سی و ششمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن‌ كريم دانشجويان در این دانشگاه به صورت مجازی خبر داد.

برگزاری سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت در سمنان

بهروز گل‌محمدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری مرحله‌ دانشگاهی سی و ششمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن‌ كريم دانشجويان، هم‌زمان با دانشگاه‌های سراسر كشور در دانشگاه سمنان به صورت مجازی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اين مرحله از مسابقات در 9 بخش آوايی، معارف قرآنی، پژوهشی، ادبی، هنری، فناوری، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، نوآفرینی قرآنی(استارت آپ‌های قرآنی) و در دو قسمت بانوان و آقایان به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: دانشجويان در مرحله‌ دانشگاهی می‌توانند از مجموع 40 رشته در بخش‌های مختلف فوق الذکر شركت نمايند.

گل‌محمدی ادامه داد: در بخش شفاهی، کتبی بخش آوایی و کتبی شامل رشته‌های قرائت ترتیل(برادران و خواهران)، قرائت تحقیق(برادران و خواهران)، حفظ کل قرآن کریم(برادران و خواهران)،حفظ 20 جزء قرآن کریم(برادران و خواهران)، حفظ 10 جزء قرآن کریم(برادران خواهران)، حفظ 5 جزء قرآن کریم(برادران و خواهران)، اذان (ويژه برادران)، گروه تواشیح و همخوانی قرآن کریم(ويژه برادران) است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان در خصوص مهلت و نحوه ارسال فایل افزود: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار بخش‌های معارفی و آوایی تا 31 خرداد ماه سالجاری و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار بخش‌های هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری تا 20 تیرماه است.

وی یادآور شد: مرحله اول از بخش معارفی شامل 7 رشته، آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن‌کریم، سبک زندگی ایرانی ـ‌ اسلامی، احکام و پرسمان معارفی و 2 رشته کتبی از بخش‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و نیز رشته‌های حفظ از بخش آوایی شامل 4 رشته(حفظ کل و 20 و 10 و 5 جزء قرآن کریم) از سی و ششمین جشنواره سراسری قران و عترت در تیرماه 1400 برگزار خواهد شد.

گل‌محمدی؛ جزئیات، مراحل و منابع آزمون هریک از بخش‌ها و رشته‌های جشنواره را شامل بخش آوایی در 8رشته قرائت تحقیق صفحه 140 آيات 95 تا 98، صفحه 196 آيات 55 تا 58، صفحه 210 آيات 7 تا 10، صفحه 215 آيات 55 تا 59، صفحه 223 آيات 13 تا 16 برشمرد.

به گفته وی قرائت ترتیل شامل صفحه 129، صفحه 133، صفحه 183، صفحه 193،  صفحه 199، حفظ 5جزء، حفظ 10جزء، حفظ 20 جزء،حفظ کل، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن کریم که رشته‌های اذان و تواشیح فقط ویژه آقایان خواهد بود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان با اشاره به بخش معارف جشنواره یادآور شد: آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان قرآنی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، معارف صحیفه سجادیه، معارف نهج‌البلاغه خواهد بود.

وی در خصوص بخش نو آفرینی قرآنی  متذکر شد: ایده‌شو (ایده‌پردازی نوآفرینی قرآنی) که این بخش مربوط به ایده‌پردازی در مورد نوآفرینی قرآنی است که دانشجویان می‌توانند در زمینه فعالیت‌ها و یا محصولات قرآنی ایده‌های خود را تدوین کرده و در این بخش شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha