لزوم رعایت اخلاق‌مداری در انتخابات
کد خبر: 3976092
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

لزوم رعایت اخلاق‌مداری در انتخابات

رئیس سابق جهاددانشگاهی کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: نامزدهای ریاست جمهوری، مجلس و حتی شوراها باید اخلاق‌مداری را در صحبت‌های خود مدنظر قرار دهند.

لزوم رعایت اخلاق‌مداری در انتخابات

محمد سبحانی، رئیس سابق جهاددانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه و آبادانی یک منطقه دارا بودن نمایندگان توانمند، فعال و کارآمد در مجلس و شورا است هر چه نمایندگان بهتر بتوانند از ظرفیت‌های قانونی موجود در مجلس و استان استفاده کنند حوزه انتخابی آنها و کشور از توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بالاتری بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: به گفته کارشناسان حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی وجود نمایندگانی آشنا با اصول و مبانی توسعه، برنامه‌ریزی و تفکرات استراتژیکی نقش مهمی در محرومیت زدایی و رفع معضلات منطقه خواهد داشت و مقایسه مناطق توسعه یافته و محروم گواه این امر است.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه بیان کرد: ارتباط مدام رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و شوراها با مردم و صاحبان فکر و اندیشه نهادهای مدنی و رسانه‌ها علاوه بر اثربخشی برای رفع موانع و از بین بردن معضلات اجتماعی و فرهنگی سبب پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف خواهد شد و حتی مشکلات اقتصادی مردم نیز کمتر می‌شود.

سبحانی تصریح کرد: در دین مبین اسلام قرآن و شریعت بر احترام گذاشتن به مردم و حتی زیردستان از سوی کسانی که در مراتب بالاتر قرار دارند تاکید شده و در این راستا مدیران باید این موارد را در دستور کار خود قرار دهند و هیچ‌گاه خود را جدای از مردم و قشر محروم ندانند و همواره درد دل آنان را بشنوند و برای رفع مشکلات آنان بکوشند؛ چراکه رضایت مردم رضایت خداوند را به همراه دارد و سبب پیشرفت آن جامعه به تبع همدلی خواهد شد.

وی یادآور شد: نامزدهای ریاست جمهوری، مجلس و حتی شوراها باید اخلاق‌مداری را در صحبت‌های خود مدنظر قرار دهند و شعارهایی که در آینده از انجام آنان عاجزند دوری کنند و خدمت به مردم را مدنظر قرار دهند نه منافع شخصی یا جناحی را، چراکه ارائه برنامه‌های برون‌رفت از معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به توسعه کمک کند نه شعارهای بدون پشتوانه و حتی محتوا.

انتهای پیام
captcha