تشریح برنامه‌های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) به صورت حضوری و مجازی
کد خبر: 3973888
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

تشریح برنامه‌های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) به صورت حضوری و مجازی

مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) به صورت حضوری و غیر حضوریبه گزارش خبرنگار ایکنا، با توجه به عبور شهر ری از مرحله وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی، ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه برگزاری مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) همراه با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز شیوه‌نامه‌هایی که برای حفظ سلامتی مردم و زائران لازم‌الاجرا است را صادر کرد.

به همین دلیل، امروز، پنجم خردادماه از ساعت 10 تا 11:30 مراسم بزرگداشت وفات حضرت عبدالعظیم(ع) در مصلای ری برگزار شد که در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزادی به سخنرانی پرداخت و محمود تاری، شاعر به همراه قاریان ممتاز بین‌المللی و ذاکران آل‌الله نیز برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کردند.

البته برخلاف سال‌های گذشته و با تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا، امکان پذیرایی و توزیع غذا در بین مردم وجود ندارد و پذیرایی مختصری برحسب وظیفه از مردم انجام می‌شود. همچنین، براساس تصمیمات هیئت‌ امنای آستان مقدس مقرر شده است تا غذایی که طی سال‌های گذشته توزیع می‌شد، در قالب طرح مواسات بین نیازمندان و محرومان توزیع شود.

همچنین علاوه بر این مطلب، امشب نیز برنامه مذهبی با حضور سخنرانان، مداحان و قاریان قرآن کریم در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود. مراسم ویژه سالروز وفات حضرت عبدالعظیم(ع) به دو صورت برگزار می‌شود، یعنی برخی از برنامه‌ها با حضور جمعیت و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و برخی دیگر از برنامه‌ها نیز بدون حضور جمعیت برپا و بعضی از آن‌ها از طریق شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

همچنین برنامه برپایی دعاهای سمات، کمیل و ندبه و نیز برگزاری محفل قرآنی در شامگاه پنجشنبه، ششم خردادماه مقارن با شام وفات حضرت عبدالعظیم(ع) به همراه بازدید از تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و تقدیم سومین شماره نشریه «خادم» مربوط به برنامه‌های مختلف آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، شامل بهره‌برداری از هتل «کرامت» و نیز آغاز اجرای عملیات ایجاد مرکز جامع سرطان‌شناسی و درمان سرطان در ضلع جنوبی آستان از جمله برنامه‌های دیگر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این ایام خواهد بود.

انتهای پیام
captcha