دومین دوره طرح ملی «تلاوت» در فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 3973802
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

دومین دوره طرح ملی «تلاوت» در فارس برگزار می‌شود

دبیر طرح ملی «تلاوت» در فارس از آغاز ثبت‌نام دومین دوره این طرح از تیرماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: همچنین ثبت‌نام ترم دوم نخستین دوره طرح ملی تلاوت آغاز شده است.

سیدمصطفی موسوی، دبیر طرح ملی «تلاوت» استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از شروع ثبت‌نام طرح ملی «تلاوت» در این استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام دومین دوره طرح ملی «تلاوت» از تیرماه سال جاری در استان فارس آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین ثبت‌نام ترم دوم نخستین دوره طرح ملی تلاوت آغاز شده است و تا 15 خردادماه جاری ادامه خواهد داشت و زمان آغاز ترم هم 17 خردادماه خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه طرح ملی تلاوت، طرحی کشوری است که از سوی مؤسسه قرآنی صراط مشهد و با همکاری وزارت ارشاد تهران و آستان قدس رضوی مشهد در سطح کشور اجرا می‌شود، گفت: این طرح با محوریت مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس به‌ همت مؤسسه قرآنی ذکر جمیل در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس یادآور شد: این طرح ۶ ساله که طرح استعدادیابی و نخبه‌پروری دانش‌آموزان در فن قرائت قرآن به شکل کاملا تخصصی است، مخصوص نوجوانان پسر ۸ تا ۱۴ سال و نوجوانان دختر ۱۰ تا ۱۵ سال است.

وی اظهار کرد: در ترم دوم طرح ملی تلاوت مواردی نظیر تجوید کاربردی 2، قرائت تقلیدی، آداب تلاوت 2، جلسات هفتگی قرآن در سه سبک اساتیدی چون مصطفی اسماعیل، منشاوی و عبدالباسط تدریس می‌شود.

موسوی با بیان اینکه 70 دانش‌آموز پسر و 30 دختر ترم یک خود را با موفقیت گذرانده‌اند، گفت: ترم یک از مهرماه تا بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد که آزمون آن هم در اسفندماه انجام شد و اکنون در حال ثبت‌نام ترم دوم هستیم.

دبیر طرح ملی تلاوت فارس با تصریح اینکه در این ترم در بخش پسران اساتیدی چون یقطین و امیدواری و در بخش دختران اساتیدی چون حسین‌پور و دهقان به تدریس می‌پردازند، گفت: ترم دوم مانند یک ترم یک، 5 ماه طول خواهد کشید.

وی با یادآوری اینکه استارت طرح ملی تلاوت از آذرماه 98 بوده است، گفت: بعد از مراسم افتتاحیه، یک دوره پیش آزمون برگزار شد و بعد از برگزاری آن ورود به ترم یک در سال گذشته انجام شد و اکنون هم ترم دوم اجرا خواهد شد.

موسوی باز هم به آغاز دومین دوره طرح ملی تلاوت در این استان اشاره کرد و گفت: دو ماه تابستان دوره آموزش ابتدایی و استعدادیابی این دوره برگزار خواهد شد و در نهایت بعد از برگزاری آزمون، پذیرفته‌شدگان از اول مهرماه وارد ترم یک می‌شوند.

دبیر طرح ملی تلاوت فارس، شهریه ترم یک و دو این طرح را ماهیانه 80 هزار تومان اعلام کرد و افزود: هنوز مبلغ شهریه دوره پیش آزمون برای دومین دوره طرح اعلام نشده است.

انتهای پیام
captcha