تشکیل ستاد «پشتیبانی و رفع موانع تولید» در بنیاد بهره‌وری موقوفات
کد خبر: 3973021
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

تشکیل ستاد «پشتیبانی و رفع موانع تولید» در بنیاد بهره‌وری موقوفات

دبیر ستاد پشتیبانی و رفع موانع تولید بنیاد بهره‌وری موقوفات گفت: به دنبال نامگذاری سال 1400 به‌عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» توسط رهبر معظم انقلاب و همچنین تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ضرورت پیشگام بودن بنیاد در تحقق شعار سال، ستاد «پشتیبانی و رفع موانع تولید» در این بنیاد تشکیل شد.

تشکیل ستاد «پشتیبانی و رفع موانع تولید» در بنیاد بهره‌وری موقوفاتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از آستان‌نیوز، ستاد «پشتیبانی و رفع موانع تولید» در فروردین ماه سال 1400 و با دستور مالک رحمتی رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات تشکیل شده و تلاش خواهد کرد، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بنیاد، اقدامات لازم برای پیشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه آستان قدس رضوی را دنبال کند. طی احکام صادره، محسن مکیان، دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات به عنوان رئیس این ستاد و معاونان، مدیران ارشد و کارشناسان خبره بنیاد نیز به عنوان اعضای اصلی آن ایفای مسئولیت خواهند کرد.

اهداف و ماموریت‌های ستاد

رحیم مهدیزاده، دبیر ستاد «پشتیبانی و رفع موانع تولید» به اهداف و ماموریت‌های این ستاد اشاره کرد و افزود: شناسایی عوامل و موانع مؤثر در عدم بهره‎‌برداری مناسب و بهینه از ظرفیت‌های در دسترس، تعریف پروژه‌های کلیدی موثر در جهش تولید، حمایت و پشتیبانی بنیاد بهره‌وری موقوفات در راستای تسهیل و افزایش توان رقابت‌پذیری شرکت‌ها و موسسات، افزایش تعامل موثر با دستگاه‌های اجرایی و دولت و همچنین ایجاد ارتباط و هماهنگی بین واحدهای تابعه به منظور ارتقاء هم افزایی، مهم‌ترین اهداف و ماموریت‌های این ستاد است.

جهت‌گیری‌های کلان در تدوین مدل علمی و اجرایی

مهدیزاده به روند انجام ماموریت و اقدامات لازم برای تحقق اهدف این ستاد هم اشاره کرد و گفت: در جلسات این ستاد، مدل علمی، سازوکارها و الزامات اجرایی برای پشتیبانی و رفع موانع تولید تهیه می‌شود که در آن، جهت‌گیری‌های کلان مدنظر قرار دارد.

دبیر ستاد پشتیبانی و رفع موانع تولید بنیاد بهره وری موقوفات، جهت‌گیری‌های کلان در این حوزه را شامل «تحقق عینی جهش تولید با بکارگیری همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها»، «عارضه یابی و شناسایی فرصت های توسعه، تثبیت بازار داخلی و خارجی»، «ارتقاء هم‌افزایی و تشکیل زنجیره های ارزش»، «شناسایی و توسعه فرصت‌های صادرات و استفاده از بازار کشورهای همجوار»، «ارتقای تاب‌آوری و توان رقابت‌پذیری» و «راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه» برشمرد.

بازدیدهای میدانی و تحلیل و بررسی چالش‌ها

وی فرآیند اجرایی این ستاد برای پیاده سازی مدل علمی تدوین شده را تشریح و اظهار کرد: فرآیند اجرایی با تحلیل و بررسی سوابق اطلاعاتی مالی و عملکرد شرکت‌ها و مؤسسه‌ها آغاز می‌شود و در ادامه بازدید و پایش میدانی از شرکت و مؤسسات با حضور مدیران ارشد بنیاد بهره‌وری موقوفات، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. گام بعدی تحلیل و بررسی چالش‌ها و موانع تولید در شرکت‌ها و مؤسسه‌ها است که با احصای آن، برای رفع آنها تصمیم گیری خواهد شد.

مهدیزاده بیان کرد: در این فرآیند اجرایی، موضوع رشد تولید، ارتقای بهره‌وری و همچنین بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود مورد توجه ویژه قرار دارد و راهکارهای کلان مدیریتی برای جهش تولید در سال 1400 نیز ارائه و مصوب می‌شود.

وی در خصوص اقدامات عملیاتی این ستاد از ابتدای آغاز به کار، تاکنون گفت: ستاد پشتیبانی و رفع موانع تولید بنیاد بهره‌وری موقوفات، از همان نخستین روزهای سال 1400 فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرد و در حال حاضر با وجود اینکه تنها حدود یک ماه از تشکیل آن سپری شده، بیش از 12 شرکت و مؤسسه از گروه‌های دارویی، کشاورزی، دامپروری و صنایع‌غذایی مورد پایش، تحلیل و بررسی میدانی قرار گرفته و سیاست ها و برنامه‌های اقدام آن‌ها تدوین شده است.

دبیر ستاد پشتیبانی و رفع موانع تولید بنیاد بهره‌وری موقوفات تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد با ادامه بازدیدهای میدانی و تداوم اجرای برنامه‌های عملیاتی تدوین شده، بتوانیم گام‌های مؤثری را برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در شرکت‌ها و مؤسسات زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات برداریم و طبق تاکید و مطالبه تولیت معزز آستان قدس رضوی، در تحقق شعار سال 1400 پیشگام باشیم.

انتهای پیام
captcha