بهترین وسیله برای ترویج ارزش‌ها ابزار هنر است
کد خبر: 3972524
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

بهترین وسیله برای ترویج ارزش‌ها ابزار هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و هنری راهگشا باشد؛ هنر دریچه‌ای رو به روشنایی و بهترین روش برای پرداختن به ایده‌هاست، هر انسان عاقلی می‌داند بهترین وسیله برای ترویج ارزش‌ها ابزار هنر است.

بهترین وسیله برای ترویج ارزش‌ها ابزار هنر است

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست هم اندیشی و اطلاع‌رسانی هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت در اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی گفت: هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی و هنری راهگشا باشد؛ هنر دریچه‌ای رو به روشنایی و بهترین روش برای پرداختن به ایده‌هاست، هر انسان عاقلی می‌داند بهترین وسیله برای ترویج ارزش‌ها ابزار هنر است.

وی ادامه داد: خوشنویسی جایگاه ویژه‌ای دارد و با معنویت و هنر ایرانی عجین شده است و این امر مایه مباهات ایرانیان است، قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی نقش مهم و ارزنده‌ای را ایفا کرده و در طول تاریخ خاستگاه بسیاری از اساتید بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با همراهی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پایتخت خوشنویسی قزوین را به صورت رسمی به ثبت برسانیم. شهر قزوین به‌عنوان شهر خلاق تجسمی و خوشنویسی انتخاب شده است برای همین برنامه‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی پنج دوره میزبان رویداد ملی دوسالانه خوشنویسی بوده است و امسال نیز شاهد ششمین دوره دوسالانه خوشنویسی خواهیم بود که این دوسالانه در مهر ماه برگزار خواهد شد.

اسماعیلی تشریح کرد: بسیار خرسندیم که جشنواره خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری به میزبانی قزوین برگزار می‌شود و این هنر نیز به گسترش وقف در کشور کمک شایانی خواهد کرد. همه موضوعات باید پیوست فرهنگی داشته باشند و وقف نیز از این قاعده مستثنا نیست بسیاری از افراد به وقف نگاه مادی و اقتصادی دارند ولی بیشترین اثربخشی وقف، «فرهنگی» است. شعار «وقف چشمه همیشه جاری» پرمعناست. «وقف» فرهنگ ایثار و فداکاری و چشمه‌ای جوشان است که آثار آن تا ابد ماندگار خواهد بود.

وی اظهار کرد: تنها نباید نگاه جشنواره‌ای به موضوعات داشته باشیم بلکه نتایج آن بسیار مهم است در پایان این جشنواره پوسترهایی تهیه و در سراسر کشور نمایشگاه‌هایی برگزار شود تا نقش تربیتی آن را شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: انجمن‌های فرهنگی و هنری در خدمت این جشنواره خواهند بود و از هر رخدادی استفاده می‌کنیم تا شاهد ارتقاء فرهنگ عمومی و شاخص‌های فرهنگی در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha