هزینه‌کرد 18 میلیارد تومان از درآمد موقوفات کردستان
کد خبر: 3967871
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷

هزینه‌کرد 18 میلیارد تومان از درآمد موقوفات کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در سال گذشته برای اولین بار در استان، توفیق هزینه‌کرد 18 میلیارد تومان درآمد موقوفات کردستان را داشته است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در سال گذشته برای اولین بار در استان، توفیق هزینه‌کرد 18 میلیارد تومان درآمد موقوفات کردستان را داشته است.

وی افزود: از این میزان، نزدیک به 13 میلیارد تومان آن در راستای اجرای امینانه نیات واقفان هزینه شده است و بخشی نیز برای حفظ و نگهداری عین موقوفه هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه بیشترین هزینه‌کرد اجرای امینانه نیات واقفان در بخش مساجد بوده است، بیان کرد: در این بخش، 6 میلیارد تومان برای کارهای عمرانی مسجد، هزینه خادم مسجد و هزینه‌های جاری مسجد صرف شد.

وی با اشاره به حمایت و کمک به روحانیون و طلاب استان کردستان از محل اجرای امینانه نیات واقفان کردستانی، افزود: یک میلیارد و 970 میلیون تومان از هزینه‌کرد سال گذشته، برای کمک به روحانیون و طلاب استان کردستان اختصاص یافت.

حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: در بخش سایر کارهای خدماتی سال گذشته، 30 هزار سبد غذایی بین خانواده‌های نیازمند استان کردستان توزیع شده است که آخرین مرحله آن در سقز و به طلاب و روحانیون و ائمه جمعه این شهرستان اختصاص یافت که در این مرحله به 58 روحانی متوفی سقز نیز سبد کالا دریافت کردند.

وی به هزینه‌کرد بخشی از اعتبارات سال گذشته برای خرید جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان اشاره کرد و افزود: در سه شهرستان سنندج، بانه و قروه برای نوعروسان این شهرستان‌ها جهیزیه تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان یادآور شد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن، خرید چرخ خیاطی صنعتی برای خانواده‌های محروم در مریوان و قروه، انعقاد قرار داد مزارعه برای اراضی وسیع مساجد و صدور 1100 جلد سند مالکیت برای موقوفات استان از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه استان کردستان طی سال گذشته بوده که به همت همکاران صورت گرفته است.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه ابتدای 114 سوره قرآن با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز شده است، اظهار کرد: این آیه قرآن کریم پیام‌های متعددی برای ما مسلمانان دارد که از آن جمله رحمانی و رحیمیت خداوند متعال بوده که شامل حال تمام بندگان خداوند متعال می‌شود.

وی افزود: تعالیم دین اسلام به ما این را عنوان می‌کند که نباید نسبت به مشکلات و مسائل براداران و خواهران دینی خود بی‌تفاوت باشیم و براین اساس مسئولان جامعه برای بیکاری جوانان، مشکلات معیشتی مردم یک غمخوار واقعی باشند و برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: وقتی فردی اموال و دارایی‌های خود را در راه کمک به نیازمندان، مساجد، طلاب و روحانیون وقف می‌کند، از جایگاه والایی نزد خداوند متعال برخوردار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان سه دهه رحمت، مغفرت و برکت را در بردارد، افزود: در این راستا باید گفت ماه رمضان فقط ماه روزه گرفتن نیست، بلکه ماهی برای یاری و حمایت از فقرا و نیازمندان است.

ماموستا رستمی بیان کرد: امسال ما دو بهار را با هم در ابتدای سال تجربه کردیم، یکی بهاری که منشاء تغییر و تحول و دگرگونی در طبیعت بوده است و یکی بهار قرآن که زیبایی این سال را برای ما دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال منشاء خیر و برکت و رحمت فراوان است، یادآور شد: خداوند متعال در آیه 156 سوره اعراف می‌فرماید: «وَرَحْمَتِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْءٍ فَسَأَكْتُبُهَا لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالَّذِينَ هُمْ بِآيَاتِنَا يُؤْمِنُونَ؛ و رحمتم همه چيز را فرا گرفته است و به زودى آن را براى كسانى كه پرهيزگارى مى‌كنند و زكات مى‏‌دهند و آنان كه به آيات ما ايمان مى‌‏آورند، مقرر مى‌دارم». براساس این آیه، خداوند متعال رحم و مغفرت خود را شامل حال پرهیزکاران، زکات‌دهندگان و ایمان آورندگان به آیات الهی می‌داند.

انتهای پیام
captcha