دانشگاه مذاهب اسلامی باید نگاه تقریبی داشته باشد
کد خبر: 3967283
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

دانشگاه مذاهب اسلامی باید نگاه تقریبی داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی باید نگاه تقریبی داشته باشد، افزود: یکی از مراکزی که می‌تواند به وحدت بین مذاهب اسلامی کمک کند، دانشگاه مذاهب اسلامی است.

ارسالی دوشنبه//دانشگاه مذاهب  اسلامی باید نگاه تقریبی داشته باشدبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در گلستان آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در نشستی که پنجم اردیبهشت از سوی حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، برای معارفه حسن بیارجمندی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه مذاهب شعبه گنبد کاووس در سالن وفاق مرکز بزرگ شمال کشور برگزار شد، بیان کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند به وحدت بین مذاهب اسلامی کمک کند، دانشگاه مذاهب اسلامی است، وقتی دانشجوی شیعه و سنی در کنار هم  در کلاس درس تحصیل می‌کنند، نشانه رشد فکری و اسلامی است لذا در دانشگاه مذاهب باید نگاه تقریبی اصل باشد و این نهاد علمی در عمل وحدت اسلامی را دنبال کند، کنار هم نشستن اساتید و دانشجویان مذاهب مختلف در یک دانشگاه برای جهانیان پیام روشنی را در پی خواهد داشت.

وی ضمن بر شمردن برکات ماه مبارک رمضان و توصیه به استفاده معنوی از این فرصت بزرگ بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، یکی از شعارهای مهم امام راحل وحدت امت اسلامی بود و حتی روز جهانی قدس را بر همین مبنا قرار دادند، امروز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم در راستای وحدت امت اسلامی  جدی و کوشا هستند. شاید بعضی از کشورها شعار تقریب مذاهب اسلامی می‌دهند، اما اینکه وحدت را به عنوان یک شعار ملی و اسلامی مطرح کرده باشند در جایی جز ایران اسلامی وجود ندارد و ما باید تلاش کنیم این نگاه فراگیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه این استان الگوی وحدت اسلامی است و به فرموده مقام معظم رهبری وحدت شیعه و سنی دراستان گلستان نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام می تواند الگو باشد، تصریح کرد:  بنده از اول مبنای خودم را بر سه پایه و اساس قرار دادم، در مرحله نخست پذیرش یکدیگر به عنوان یک مسلمان از اصول اصلی بنده بوده و هست.

وی ادامه داد: احترام متقابل به مقدسات همدیگر را مبنای دوم و صداقت را مبنای سوم خودم به عنوان پایه و اساس کار در نظر گرفتم. شکر خدا اعتقاد قبلی بنده به این سه اصل مهم و تلاش برای گسترش این نگاه، باعث شد وحدت در استان گلستان شرایط بسیار مطلوبی است، هر چند دست‌هایی مشغول خدشه‌دار کردن این وحدت و انسجام در استان است که باید با هوشیاری از آن مراقبت کنیم.

انتهای پیام
captcha