رویکرد جشنواره «عدلیه و رسانه» نقش‌آفرینی رسانه‌ها در تحقق عدالت است
کد خبر: 3967064
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

رویکرد جشنواره «عدلیه و رسانه» نقش‌آفرینی رسانه‌ها در تحقق عدالت است

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به برگزاری اولین جشنواره «عدلیه و رسانه» در استان گفت: مهمترین رویکرد جشنواره عدلیه و رسانه نقش‌آفرینی رسانه‌ها در راستای تحقق عدالت است.

جشنواره «عدلیه» به نقش‌آفرینی رسانه‌ها در تحقق عدالت می‌پردازدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 5 اردیبهشت در نشست شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان با اشاره به نقش و کارکرد رسانه‌ها در عصر حاضر اظهار کرد: اولین جشنواره عدلیه و رسانه از برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه‌ای بوده که از هفته قوه قضائیه سال 1399 در دستگاه قضا استان آغاز و اختتامیه آن در هفته قوه قضائیه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای تببین فعالیت‌های دستگاه قضا استان بویژه مردمی کردن دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفت.

دهشیری تصریح کرد: نهادینه‌کردن استقلال دستگاه قضا، تحکیم و تعمیق فرهنگ قانون‌مداری و افزایش اعتماد و اعتبار دستگاه قضا در سطح جامعه و تقویت همگرایی و بازشناسی واقعیات احکام از دیگر موضوعات مدنظر این جشنواره بوده است.

وی با اشاره به اعلام بیش از 40 موضوع در فراخوان اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان تصریح کرد: تولید آثار هنری و فاخر در قالب‌های مختلف با رویکرد پیشگیرانه و آموزشی در حوزه‌های مختلف فعالیت دادگستری و سازمان‌های تابعه از جمله آسیب‌های حوزه خانواده و فضای مجازی، نقش قوه قضائیه در تحقق شعار سال و ... از دیگر دستاوردهای این جشنواره خواهد بود.

رئیس اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه روابط عمومی این برنامه بر دوش روابط عمومی دادگستری استان گذاشته شد تا با توجه به نقشی که روابط عمومی می‌تواند در دستگاه قضایی ایفا کند حلقه اتصال دستگاه قضا و رسانه‌ها باشد.

دهشیری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس برای همیشه در تاریخ ماندگار و درس عبرتی برای مستکبران جهان در مبارزه با حق خواهد بود.

یادآور می‌شود در پایان این نشست احکام اعضای شورای سیاستگذاری و مسئولان بخش‌های مختلف جشنواره اعطا شد.

انتهای پیام
captcha