نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در عرصه‎های علمی و جهادی
کد خبر: 3966537
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین دشتی مطرح کرد؛

نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در عرصه‎های علمی و جهادی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) بوشهر با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک نهاد علمی و جهادی در تمامی عرصه‌ها تبدیل شده است، گفت: آن روز که سپاه تشکیل شد هرکس وظیفه خود می‌دانست برای حفظ اسلام، انقلاب و نظام اسلامی تمام وجودش را هزینه کند و این انگیزه بود که باعث می‌شد پاسداران به جبهه بروند و از نظام اسلامی دفاع کنند.

نقش آفرینی سپاه پاسداران در عرصه علمی و جهادیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دشتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، دوم اردیبهشت‌ماه در آئین گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از مسئولان در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گروهی از انسان‌هایی که وصف بسیجی داشتند و برای دفاع از نظام و رهبرشان از جان گذشته بودند به میدان آمدند و با تشکیل سپاه، تمام همت خود را به کار گرفتند تا این نظام نوپا را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک نهاد علمی و جهادی در تمامی عرصه‌ها تبدیل شده است، افزود: آن روز که سپاه تشکیل شد هرکس وظیفه خود می‌دانست برای حفظ اسلام، انقلاب و نظام اسلامی تمام وجودش را هزینه کند و این انگیزه بود که باعث می‌شد پاسداران به جبهه بروند و از نظام اسلامی دفاع کنند.

حجت‌الاسلام دشتی تصریح کرد: سپاه یک مجموعه ویژه مدافع نظام اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) است که همین موضوع سبب شده است تا پاسدارانی که از ابتدای تشکیل سپاه وارد این مجموعه شده‌اند کسانی باشند که عشق به دین، اسلام، مذهب و رهبری امت در دلشان وجود داشته باشد و تا پای جان برای حفظ این ارزش‌ها ایستادگی کنند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم که سپاه در حکم عصای حضرت موسی(ع) برای رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: هر جا در نظام اسلامی کمبودی احساس بشود که نیاز به حضور سپاه و بسیج باشد، آن جا عرصه حضور و هنرنمایی پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر یادآور شد: روزی کشور در عرصه جنگ سخت و نظامی نیازمند حضور پاسداران بود، که سپاه هنرمندانه در این عرصه حضور پیدا کرد و امروز نیز سپاه و بسیج در حل مسائل مختلف امنیتی، سیل، زلزله، مقابله و درمان شیوع بیماری‌های گوناگون در جامعه و... در صحنه حاضر شده و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام دشتی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امروز سپاه در درون محدوده کشور و یا فقط در عرصه جنگ سخت و برخورد نظامی محدود نمانده است بلکه در عرصه‌های گوناگون دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن حضور دارد.

وی افزود: اگر کسی دشمنان سپاه را بررسی کند می‌تواند سپاه را به خوبی بشناسد، چراکه دشمنان سپاه از دشمنان نظامی، امنیتی، فتنه‌گران و داعشی‌ها تا دشمنانی در لباس سیاست‌مدار و یا فرهنگ را دربرمی‌گیرند.

امام‌جمعه موقت شهر بوشهر اضافه کرد: سپاهی که ویژگی بسیجی بودن را در دوران دفاع مقدس به جهانیان نشان داد امروز نیز در مهم‌ترین مراکز علمی، صنعتی و اقتصادی خود را به‌عنوان یک جبهه نشان می‌دهد.

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر در پایان به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه همه افراد جامعه است که با حضور پای صندوق‌های رأی، حماسه دیگری را رقم بزنند تا جهانیان ببینند مردم ایران پای انقلاب، نظام و رهبری خود ایستاده‌اند.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha