شهرکرد در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت
کد خبر: 3962544
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

شهرکرد در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: براساس آخرین گزارش‌ها از سوی وزارت بهداشت و درمان، شهرستان‌ شهرکرد در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بروجن و شهرکرد در وضعیت قرمز، شهرستا‌ن‌های فارسان، کیار، سامان، لردگان و بن در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و خانمیرزا نیز در وضعیت زرد قرار دارند که روزانه رنگ‌بندی شهرستان‌ها براساس آمار مبتلایان به کرونا تغییر می‌کند.

وی افزود: موج جدید کرونا ناشی از نتایج تراکم بازار شب عید و دید و بازدیدها است و موج چرخشی بیماری در بین کسانی است که به مسافرت رفته و در بازگشت ویروس را به همراه خود آورده‌اند، این افراد بیماری کرونا را به اطرافیان، خانواده و در محیط‌های کاری به دیگران منتقل می‌کنند.

شیرانی با تأکید بر اینکه وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است، بیان کرد: سیر افزایشی بیماری در موج چهارم سریع‌تر از پیک‌های قبلی است، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری تکمیل شود و در ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی تأخیر به وجود آید.

انتهای پیام
captcha