صدور مجوز توزیع افطاری خیریه در مکه با شرایط خاص
کد خبر: 3960539
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

صدور مجوز توزیع افطاری خیریه در مکه با شرایط خاص

مقامات مسئول در شهر مکه، به صاحبان رستوران‌ها و خانواده‌هایی که مایل به تهیه و توزیع افطاری رایگان برای نیازمندان هستند با شرایط خاص، مجوز می‌دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب نیوز، در راستای حفظ روحیه بخشندگی و وحدت در ماه رمضان، مؤمنان در مکه به زودی می‌توانند یکی از ارزشمندترین اقدامات خیریه را در ماه مبارک رمضان  از سر بگیرند.

کمیته امدادرسانی مکه مجوز طرح «إفطار صائم» را که پس از بیماری همه‌گیر کرونا به طور موقت لغو شده بود، بار دیگر صادر کرد.

«إفطار الصائم» به عمل خیریه تهیه وعده‌های غذایی برای روزه‌داران اشاره دارد. صاحبان رستوران‌ها و خانواده‌ها، وعده‌های غذایی  که معمولاً شامل خرما، یک نوشیدنی و یک غذای گرم  می‌شود تهیه می‌کنند که برای افطار در مساجد توزیع می‌شود. در حالی که مساجد سراسر عربستان در ماه رمضان در این سنت شرکت می‌کنند، بیشترین تمرکز این طرح معمولا در  مسجدالنبی (ص) در مدینه و مسجدالحرام در مکه مشاهده می‌شود.

در این مکان‌ها، هیچ زائری در ماه رمضان در هنگام افطار، گرسنه نمی‌ماند. کارگران در صحن این مساجد، سفره‌های یک بار مصرف پهن می‌کنند و غذای کافی برای تغذیه همه مؤمنان گذاشته می‌شود. خرما  اولین غذای توصیه شده توسط حضرت محمد (ص)، لبن (شیر)، آب و یک وعده غذایی گرم که معمولاً شامل برنج و گوشت است در اختیار همه زائران گذاشته می‌شود.

در حالی که بیماری همه‌گیر کرونا موقتا این طرح را متوقف کرد، افرادی که می‌خواهند در آن شرکت کنند می‌توانند بار دیگر درخواست مجوز کنند.

امسال محصولاتی که مجاز به توزیع هستند به غذاهای خشک یا مواردی که از قبل بسته‌بندی شده‌‌اند محدود می‌شوند تا خطر آلودگی را به حداقل برسانند. با این حال، کسانی که مایل به توزیع وعده‌های غذایی گرم هستند می‌توانند در محله‌های مسکونی خود در شهر مکه به این کار ادامه دهند. علاوه بر این، علاقه‌مندان می‌توانند برای توزیع سبد غذایی به خانواده‌های نیازمند مکه، حاوی مقادیر کافی مواد غذایی برای ماه رمضان، به وب سایت مخصوص این طرح مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha