نزول قرآن بر محمد(ص)؛ زمینه‌ساز رهایی بشریت از تاریکی به سمت نور
کد خبر: 3959060
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

نزول قرآن بر محمد(ص)؛ زمینه‌ساز رهایی بشریت از تاریکی به سمت نور

امام جمعه فردیس گفت: نزول قرآن بر پیامبر(ص) نور هدایت را در میان همه مسلمانان گسترش و آن‌ها را از ظلمت و تاریکی نجات داد.

نزول قرآن بر محمد(ص)؛ زمینه‌ساز رهایی بشریت از تاریکی به سمت نور

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی، امام جمعه فردیس در گفت‌و گو با ایکنا از البرز با اشاره به فرارسیدن عید مبعث، گفت: بعثت پیامبر اسلام به شکلی بزرگ است که خداوند می‌فرماید من بر مومنین منت گذاشته و یک نفر را به عنوان رسول از میان خود آنها مبعوث کرده‌ام.

وی افزود: خداوند در جای دیگری می فرماید بعثت پیامبر مسئله بسیار بزرگی است و با بعثت رسول خدا بوده که نزول قرآن بر پیامبر اسلام آغاز شد.

این مسئول با اشاره به اهمیت نزول قرآن، بیان کرد: قرآن‌کریم با نزول خود نور هدایت را در میان همه مسلمانان گسترش و آن‌ها را از ظلمت و تاریکی نجات داد.

این مسئول بیان کرد: در آیات مختلفی از قرآن‌کریم آمده است که با بعثت حضرت رسول خدا بود که بشریت از ظلمت و تاریکی رهایی پیدا کرده و آن‌ها را به سمت و سوی زندگی بهتر و تغییر در رفتار و همچنین زندگی دینی سوق داده شدند.

امام جمعه فردیس یادآور شد: قبل از بعثت حضرت رسول(ص) بشر در جهل و تاریکی به سر می‌برد و زندگی بسیار بدی را تجربه می کرد ولی زمانی که پیامبر اسلام مبعوث شد زندگی بشری تغییر پیدا کرده و زندگی سراسر پر از نور و رحمت در بین مسلمانان گسترش پیدا کرد.

ایمانی عنوان کرد: بعثت بزرگ‌ترین نعمت برای کل بشریت بود و بالاترین نعمت در راستای مبعوث‌شدن حضرت رسول بر تمامی بشریت گسترش پیدا کرد.

وی گفت: ما باید این نعمت ارزشمند که مبعوث شدن یکی از مومنین به عنوان پیامبر اسلام است را ارج نهاده و همواره در مسیر ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی حرکت کنیم و بتوانیم زمینه را برای گسترش روزافزون دین مبین اسلام در سراسر جهان فراهم کنیم.

این مسئول در ادامه به سیره اخلاقی پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و افزود: زندگی پیشوایان دینی، سرتاسر بیانگر این مسئله است که آنها در همه جا به فضائل اخلاقی دعوت می‌کردند، و خود الگوی زنده و اسوه حسنه‌ای در این راه بودند.

وی بیان کرد: درباره خلق و خوی پیامبر اکرم(ص) بحث‌های زیادی شده، و هرچه بحث شود کم است و می‌توان در این موضوع کتاب‌های فراوانی نوشت چراکه آن حضرت، بزرگ‌ترین معلم اخلاق بودند که با شعار«انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارِمَ الأخلاق؛ به راستی من مبعوث گردیدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم»، مبعوث شدند و خداوند درباره خود او فرموده است: «وَ إِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ؛ اخلاق تو بسیار عظیم و شایسته است».

 

انتهای پیام
captcha