جذب جوانان؛ با اجرای برنامه‌های ابتکاری در کانون‌های‌ فرهنگی هنری مساجد
کد خبر: 3958036
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱

جذب جوانان؛ با اجرای برنامه‌های ابتکاری در کانون‌های‌ فرهنگی هنری مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری گفت: تلاش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر این است که بتوان با اجرا و تعریف برنامه‌های ابتکاری و متناسب با شرایط، نوجوانان و جوانان را جذب مساجد کند، زیرا مسجد مکانی امن، زلال‌ و تعالی‌بخش برای تربیت افراد است.

جذب جوانان؛ با اجرای برنامه‌های ابتکاری در کانون‌های‌ فرهنگی هنری مساجد

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک به مناسبت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و کادرسازی، توانمندسازی، هدایت ظرفیت‌‎های مردمی با اهداف بلند اسلام و ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تشکیل و در راستای تحقق منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و اصول سیاست‌های فرهنگی کشور در 18 اردیبهشت‌ماه 1371 تأسیس شدند که اساسنامه آن بعد از 26 سال یعنی در سال 1397 مصوب شد.

وی افزود: خوشبختانه برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد به منظور حضور پررنگ جوانان متناسب با نیاز روز طراحی می‌شوند که باید نوآوری و ابتکار در برنامه‌ این کانون‌ها وجود داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی و فضای مجازی فعالیت دارند.

مظاهری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد طرح ملی «ایران قوی» است، تصریح کرد: این طرح متناسب با فرمایشات رهبری که فرمودند ملت ما باید قوی باشد پیاده‌سازی و ذیل سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری در قالب 12 رواق تعریف شده که چهارمحال‌و‌بختیاری معین و میزبان رواق کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است، یعنی تمام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی از چهارمحال‌و‌بختیاری طراحی و اجرا می‌شود و در مجموع ارزیابی از سوی این استان اتفاق می‌افتد.

وی گفت: سال گذشته چهارمحال‌و‌بختیاری جزو استان‌های برتر کشور در طرح فهما بود که موفق به کسب رتبه برتر کشوری در حوزه ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری برگزاری جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور اعضا در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، تقدیر از رابطان فهمای برتر استان، تجلیل از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برتر در طرح ملی ایران قوی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم را از جمله برنامه‌های شاخص سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری استان برشمرد.

وی اضافه کرد: افتتاح دو باب کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان و برگزاری مسابقه کتابخوانی تبیین گام دوم انقلاب ویژه بچه‌های مسجد از دیگر برنامه‌های شاخص این روز است که بخشی از برنامه‌ها به صورت مجازی و بخشی به صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مظاهری با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و ناملایماتی که در بستر فضای مجازی ایجاد شده موجب گرایش نوجوانان و جوانان به این سمت شده است، بیان کرد: تلاش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر این است که بتوان با اجرا و تعریف برنامه‌های ابتکاری و متناسب با شرایط، نوجوانان و جوانان را جذب مساجد کرد زیرا مسجد مکانی امن و زلال‌ و تعالی‌بخش تربیت افراد است، از طرفی این کانون‌ها زیرنظر امام جماعت مسجد فعالیت دارند که خوشبختانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از اثرگذاری مطلوبی برخوردارند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با تعریف برنامه‌ها به این سمت گام برداشتیم که حداقل هر کانون، در مسجد محله خود نقش‌آفرین باشد و تمرکز ما بر حوزه کودک، نوجوان و جوان است تا این قشر از جامعه به سمت فعالیت در مساجد گرایش پیدا کنند و مساجدی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این است که بتوان با اجرای برنامه‌ها نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب شوند تا با حضور آن‌ها یک صف به صفوف نماز جماعت در مساجد افزوده و با این کار حضور این قشر از جامعه در مساجد پررنگ‌تر شود.

انتهای پیام
captcha