پیام تسلیت جبهه عمل اسلامی به مناسبت درگذشت شیخ احمد الزین
کد خبر: 3957267
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

پیام تسلیت جبهه عمل اسلامی به مناسبت درگذشت شیخ احمد الزین

جبهه عمل اسلامی لبنان درگذشت قاضی شیخ احمد الزین، از علمای برجسته حامی محور مقاومت را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛ از لبنان، جبهه عمل اسلامی در پیام تسلیتی از درگاه خداوند خواستار رحمت و مغفرت برای روح قاضی شیخ احمد الزین، رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان و از پایه‌گذاران جبهه عمل اسلامی در این کشور شد.

در این پیام آمده است: ما یک عالم بزرگ و یک الگو و یک مجاهد مقاوم را از دست داده‌ایم که دارای سابقه طولانی دعوت به خدا و تلاش برای وحدت امت اسلامی و پیگیری مسائل امت اسلامی، به ویژه آرمان بر حق فلسطین بود. قاضی الزین زندگی خود را وقف تلاش در زمینه‌های مختلف برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های مسلمانان، گسترش و پرورش عشق و مدارا و مبارزه با فتنه‌ها کرد.


در ادامه این پیام آمده است: آن مرحوم نقش بزرگی در مبارزه با رژیم صهیونیستی به ویژه در شهر صیدا داشت و یکی از فرزندان نیکوکار این منطقه بود. او با مواضع روشن خود در کنار مقاومت لبنان بود و هیچ سازشی را نپذیرفت. از جمله آخرین اموری که آن مرحوم گفت، این بود که ما بی‌طرفی را رد می‌کنیم و تا زمانی که همه حقوق اعراب گرفته نشود، مقاومت می‌کنیم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: قاضی احمد الزین، نقش برجسته‌ای در تاریخ مبارزات شهر صیدا و لبنان داشت و صدایی برای وحدت  همگرایی و اعتدال اسلامی بود. شیخ الزین سمبل وحدت اسلامی، از دانشمندان برجسته فقه، از پیشگامان اعتدال و میانه‌روی، از حامیان و پشتیبانان مقاومت اسلامی، از حامیان و فعالان در جهت آزادسازی فلسطین و طرفدار همه جناح‌های مقاومت فلسطین بود. او دارای بصیرت، اخلاق والا و دلی پر از ایمان و یکی از شجاع‌ترین مبلغینی بود که هرگاه درباره ضرورت رهبری برای دینداران سخنرانی می‌کرد، می‌گفت: دین شخص بدون اعتقاد به ولایت فقیه و امام خمینی و جانشین صالح وی، امام سیدعلی خامنه‌ای کامل نیست. خداوند با رحمت گسترده خود شیخ احمد را بیامرزد و در بهشت گسترده خود او را جای دهد و به خانواده و عزیزانش صبر و آرامش عطا کند.

انتهای پیام
captcha