مشارکت ۵۰ مؤسسه قرآنی در ثبت‌نام آزمون قرآن و عترت سمنان
کد خبر: 3955524
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

مشارکت ۵۰ مؤسسه قرآنی در ثبت‌نام آزمون قرآن و عترت سمنان

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تلاش و مشارکت فعال ۵۰ موسسه قرآنی در ثبت‌نام از داوطلبان حضور در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

مشارکت 50 موسسه قرآنی سمنانی جهت ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 4 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: مؤسسه‌های قرآنی شهرستان شاهرود با 760 نفر، شهرستان سمنان با 552 نفر و شهرستان دامغان با 303 نفر در این استان بیشترین شمار ثبت‌نام‌کنندگان را داشته اند.

وی مجموع افراد نام‌نویسی شده برای شرکت در آزمون سراسری قرآن و عترت را دو هزار و 529 نفر دانست و افزود: از این تعداد یک هزار و 756 نفر آنها از طریق این موسسه‌ها و بقیه به صورت آزاد نام‌نویسی کرده‌اند.

نورمحمدی ادامه داد: در شهرستان میامی 114 نفر، گرمسار 67 نفر، آرادان 60 نفر، مهدیشهر 57 نفر و سرخه 16 نفر داوطلب حضور در نوزدهمین آزمون قرآن و عترت بوده  که از طریق موسسات قرآنی استان سمنان نام‌نویسی کرده‌اند.

به گفته وی نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته‌های حفظ جز ۳۰، حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ ۵ جزء اول ، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول ، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره و در بخش معارفی نیز در رشته حفظ و مفاهیم نامه ۳۱ نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه و آشنایی با سبک زندگانی معصومین(ع) برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه قریب 50 مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در امور قرآن و عترت فعالیت دارند افزود: زمان برگزاری این آزمون که به صورت مجازی خواهد بود به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha