کسب و کار‌های فناورانه جوانان شتاب می‌گیرد
کد خبر: 3955090
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
با راه‌اندازی منش در استان اردبیل؛

کسب و کار‌های فناورانه جوانان شتاب می‌گیرد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، با بیان اینکه منش «مرکز نوآوری و شتابدهی» بستر‌های لازم برای کسب و کار‌های فناورانه جوانان را فراهم خواهد کرد، افزود: با این مرکز کسب و کار‌ها شتاب بیشتری می‌گیرد.

کسب و کار‌های فناورانه جوانان شتاب می‌گیردبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، دوم اسفندماه در جلسه امضای موافقت نامه مرکز نوآوری و شتابدهی فیمابین اداره کل ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: هدف از راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی، برانگیختن، شناسایی و هدایت جوانان کارآفرین است و افراد ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: در مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان تلاش خواهد شد تا چگونگی دستیابی آن‌ها به یک ایده بکر و ناب مورد بررسی قرار گرفته و بعد از آن تیم خود را تشکیل دهند و در نهایت ایده خود را به یک کسب و کار نوپا با قابلیت اجرا و جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل نمایند.

اوچی افزود: متخصصان در منش به دنبال این هستند که خدماتی را به افراد خلاق و دارای ایده کسب و کار ارائه دهند و طی مدت شش ماه حضور، تیم‌ها در سه فاز ترویجی، نوآوری و شتابدهی از حمایت‌های لازم برخوردار باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: برنامه مشخصی برای ارائه خدمات در مرکز منش طراحی شده است که شامل برگزاری رویداد‌های چند ساعته، رویداد‌های ۵ ساعته اطلاع رسانی، رویداد‌های ارائه استارتاپ‌ها به سرمایه گذاران ملی و منطقه‌ای، رویداد‌های استارتاپ ویکند سه روزه و برگزاری یک جشنواره تیم‌های برتر و حضور در نمایشگاه‌های استانی و ملی می‌باشد.

اوچی اردبیلی خاطرنشان کرد: در مرکز منش یک شورای راهبری با عنوان شورای جذب و هدایت ایده‌ها شکل خواهد گرفت که مجموعه‌ای از متخصصان حوزه کارآفرینی و فناوری و چهره‌های دانشگاهی و کارآفرینان خواهد بود که تصمیمات لازم را برای تحقق اهداف این مرکز اتخاذ خواهند نمود.

وی با بیان اینکه این مرکز بستر‌های لازم را برای جوانان فراهم خواهد کرد تا جوانان در حوزه کسب و کار ایده‌های خود را در زمینه‌های مختلف کسب و کار تبیین کنند، تصریح کرد: در زمینه کسب و کار باید پتانسیل استان در نظر گرفته شود و از تمام ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنیم که بزرگترین ظرفیت استان اردبیل در زمینه کسب و کار‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی می‌باشد که جوانان خلاق میتوانند در این زمینه با ایده‌های خود رونق کسب و کار در حوزه گردشگری و صنایع دستی را رقم بزنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: راه اندازی این مرکز در راستای راهبری و شتابدهی به کسب و کار‌های فناورانه جوانان در استان اردبیل خواهد بود و می‌تواند در ایجاد انگیزه آنان موثر واقع شود.

سجاد انوشیروانی اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در ارتباط با جامعه و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف و ترویج مباحث ارزشمند فرهنگی و اجتماعی توانایی بالقوه‌ای دارد که باید از آن به نحو شایسته استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید جوانان را در حوزه‌های ایده پردازی و نوآوری آموزش دهیم، تصریح کرد: این آموزش‌ها باید از طریق دستگاه‌های متولی انجام گیرد که معاونت جوانان وزارت ورزش و به طبع ادارات کل در استان‌ها قدم‌های موثری را برداشته اند و مراکز منش خواهند توانست در تحقق این هدف نقش ایفا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اذعان کرد: بر این باور هستیم که ایده‌های جوانان باید دیده شود و ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای جوانان می‌تواند گام بزرگی در این مسیر باشد.

انوشیروانی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه موضوع اشتغال در همه کشور‌ها مورد توجه است، اما باید تلاش کنیم تا مانند حلقه‌های متصل به هم، در رفع دغدغه اشتغال جوانان این مرز وبوم مسئولان را یاری نماییم.

وی با بیان اینکه جوانان در این مرکز می‌توانند ایده‌های خود را رشد داده و با بهره‌مندی از خدمات آن، وارد بازار کسب و کار شوند، اضافه کرد: جوانان خلاق و ایده پرداز می‌توانند در مرکز نوآوری و شتابدهی از خدمات مناسبی، چون فضای کار، اینترنت و امکانات آموزشی و برنامه‌های شتابدهی به صورت رایگان استفاده نمایند و پس از یک بازه معین شبکه و یا تیم خود را به وجود آورند که امیدواریم در این زمینه جهاددانشگاهی استان اردبیل نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

انتهای پیام
captcha