شرکت ۷۰۰ کودک و نوجوان همدانی در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3955039
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

شرکت ۷۰۰ کودک و نوجوان همدانی در مسابقات سراسری قرآن

مسئول جامعةالقرآن خردسالان همدان از شرکت ۷۲۶ خردسال همدانی در مسابقات سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: خردسالان همدانی بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری قرآن و عترت از استان را تشکیل می‌دهند.

شرکت 700 کودک و نوجوان همدان در مسابقات سراسری قرآنطاهره روشنیان، مسئول جامعةالقرآن خردسالان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: 726 خردسال همدانی در مسابقات سراسری قرآن و عترت شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون سراسری قرآن و عترت 15 اسفندماه برگزار خواهد شد، افزود: خوشبختانه وضعیت قرآن آموزان با توجه به برگزاری مکرر کلاس‌های آموزشی مجازی مناسب است به‌طوری‌که طبق ارزیابی‌های انجام‌گرفته سطح دانش آموزان نسبت به مواقعی که کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد تفاوتی ندارد بلکه با کمک مادران سطح قرآن آموزان ارتقا نیز یافته است.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان همدان تأکید کرد: خردسالان همدانی بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری قرآن و عترت از استان همدان را تشکیل می‌دهند.

وی از پایان زمان ثبت‌نام در آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: حدود دو هزار و 500 نفر از استان همدان در این مسابقات شرکت کردند که خردسالان شهرستان همدان بیشترین آمار  را به خود اختصاص داده‌اند.

روشنیان اضافه کرد: فراخوان ثبت‌نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد از آذرماه منتشر شده بود و آزمون نیز نیمه اول اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون به‌صورت متمرکز بوده و ثبت‌نام برای عموم آزاد بود، افزود: به دلیل شرایط ایجاد شده در زمینه شیوع ویروس کرونا، آزمون به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مسئول جامعةالقرآن خردسالان همدان تصریح کرد: آزمون در سه رشته ترجمه و مفاهیم قرآن، حفظ قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ترجمه و مفاهیم قرآن در رشته‌های ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره خواهد بود، معارف اهل‌بیت در رشته‌های حفظ و مفاهیم نامه 31 نهج‌البلاغه و حفظ و مفاهیم دعای 20 صحیفه سجادیه خواهد بود.

روشنیان یادآور شد: در حفظ قرآن نیز متقاضیان در رشته‌های حفظ سوره بقره، حفظ جزء 1، 5،  15، 20، 25، 30 و حفظ کل به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha