عمومی‌سازی فرهنگ قرآنی نیازمند بودجه است / نبود توازن بین تورم و اعتبارات
کد خبر: 3954537
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲

عمومی‌سازی فرهنگ قرآنی نیازمند بودجه است / نبود توازن بین تورم و اعتبارات

یکی از قاریان ممتاز استان فارس با بیان اینکه اگر بخواهیم فرزندان، خانواده‌ها و به‌طور کلی مردم را با اسلام و قرآن آشنا کنیم مسلماً باید در این راه هزینه کنیم، گفت: بدون هزینه کردن برای قرآن نمی‌توانیم به هدف مطلوب خود برای انس عمومی مردم با قرآن کریم دست یابیم.

محمدمهدی روحانی، قاری ممتاز استان فارس که اخیراً در مسابقات سراسری قرآن وزارت تعاون حائز رتبه نخست کشور شده است، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به چرایی هزینه کردن برای قرآن گفت: هم‌اکنون در برهه بسیار خاصی قرار داریم که هجمه‌های فرهنگی دشمنان از همه سو جوانان کشورمان را احاطه کرده است.

وی افزود: مسلماً برای پاسخ‌گویی به این هجمه‌ها باید عنایت ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی داشت تا بتوانیم مقابله به مثل انجام دهیم و از آنجا که در رأس فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی قرار دارد، اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش مشخص می‌شود.

روحانی با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌های قرآنی را اولویت دهیم، گفت: اگر بخواهیم فرزندان، خانواده‌ها و به‌طور کلی مردم را با اسلام و دین و قرآن کریم آشنا کنیم مسلماً باید در این راه هزینه کنیم و بدون این کار نمی‌توانیم به تمام اهداف ترسیم شده خود دست یابیم.


بیشتر بخوانید:


این قاری ممتاز استان فارس با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود باید هزینه کردن برای قرآن را اولویت دهیم، گفت: برخی‌ها گمان می‌کنند که برای نشر معارف قرآن فقط برگزاری مسابقات قرآن کفایت می‌کند در صورتی که این تنها یک ابزار است و بخشی از فعالیت‌های قرآنی قطعاً به حوزه انتشار کتاب، مقاله و پژوهش، تولید محصولات فرهنگی و غیره باز می‌گردد.

وی از روند کاهش بودجه‌های قرآنی در کشورمان ابراز تأسف کرد و گفت: متأسفانه طی سال‌های متمادی شاهد آن هستیم که بودجه‌های قرآنی بسیار کاهش یافته است و حتی همین مقدار هم صد درصد تخصیص نمی‌یابد و در مواردی توزیع می‌شود که برنامه‌ریزی مناسبی برای هزینه‌کرد ندارد.

روحانی با بیان اینکه باید فعالیت‌های قرآنی را در رأس فعالیت‌های فرهنگی قرار دهیم و آنگاه اثرات آن را در جامعه به ویژه در میان نسل جوان مشاهده خواهیم کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در بحث فعالیت‌های قرآنی بر انس عمومی مردم با قرآن کریم و به تبع آن توجه به مفاهیم و تدبر در آن تأکیدات فراوانی داشته‌اند و قطعاً برای دستیابی به این هدف باید هزینه کنیم.

این قاری ممتاز استان فارس با بیان اینکه بدون هزینه کردن برای قرآن نمی‌توانیم به هدف مطلوب خود برای انس عمومی مردم با قرآن کریم دست یابیم، گفت: علی‌رغم تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب بر توجه به فعالیت‌های قرآنی اما متأسفانه هر سال شاهد روند نزولی تخصیص بودجه‌های قرآنی هستیم و این مسئله برای من به‌ عنوان عضوی از جامعه قرآنی یک سؤال است که با وجود تورمی که سالیانه افزایش پیدا می‌کند چرا بودجه‌های قرآنی هر سال کاهش پیدا می‌کند و مسئولان باید پاسخگوی این قضیه باشند.

وی در پایان با ذکر این نکته که شغلش مرتبط با دانش‌آموزان و دانشجویان است، گفت: در برخورد با نسل جوان این نکته را به خوبی متوجه شده‌ام که توجه به فعالیت‌های قرآنی و سرمایه‌گذاری در این بخش یک نیاز و مطالبه جدی است و باید فعالیت‌های قرآنی تخصصی را در میان نسل جوان خود ترویج دهیم.

انتهای پیام
captcha