نقش دارالقرآن در پرورش دانش‌آموزان شاخص و اثرگذار
کد خبر: 3954481
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

نقش دارالقرآن در پرورش دانش‌آموزان شاخص و اثرگذار

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، گفت: هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی گام‌به‌گام مدیران دارالقرآن برای رسیدن به اهداف بلندمدت و استفاده از ظرفیت‌های موجود موجب ارتقای شاخص‌های کیفی در تربیت قرآنی خواهد شد که نتیجه آن، پرورش دانش‌آموزان شاخص و اثرگذار است.

نقش دارالقرآن در پرورش دانش‌آموزان شاخص و اثرگذار به گزارش ایکنا از مازندران، سعدی‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران امروز ۲۸ بهمن ماه در گردهمایی مجازی مدیران دارالقرآن استان مازندران با اشاره به اهمیت تربیت دینی، گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رسالت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت مبتنی بر مفاهیم دینی و قرآنی با تکیه بر تربیت‌اسلامی است که با مکاتب تربیتی سکولار تفاوت‌های اساسی دارد.

وی افزود: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در حوزه قرآن، عترت و نماز بر عهده مدیران دارالقرآن است و قطار تعلیم و تربیت در زیست‌بوم جدید با تلاش این مدیران متوقف نشد و با تلاش‌های صورت گرفته، جلوی محرومیت دانش‌آموزان از مفاهیم قرآنی گرفته شد.

سعدی‌پور در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین نقش محوری مدیران دارالقرآن در تربیت دانش‌آموزان، تصریح کرد: هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی گام‌به‌گام مدیران دارالقرآن برای رسیدن به اهداف بلندمدت و استفاده از ظرفیت‌های موجود موجب ارتقای شاخص‌های کیفی در تربیت قرآنی خواهد شد که نتیجه آن، پرورش دانش‌آموزان شاخص و اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خطاب به مدیران دارالقرآن‌های استان مازندران اظهار کرد: باید در هر شهر و منطقه‌ای، مدیریت قرآنی آن شهر بر عهده دارالقرآن باشد و مدیران دارالقرآن، جریان‌سازان فعالیت‌های قرآنی جامعه محسوب می‌شوند.

در پایان این گردهمایی، رییس شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران ضمن اشاره به اهمیت تلاش دانش‌آموزان و فرهنگیان برای درک عمیق و به کار بستن مفاهیم قرآن در زندگی، از همکاران اداره قرآن، عترت و نماز و همت بلند مدیران، معلمان، معاونین و مربیان پرورشی به جهت برگزاری جشنواره‌های تربیت‌حکیمانه ۱، ۲ و ۳ با موضوع نشر و ترویج مفاهیمی نظیر نماز، امر به معروف، آداب اجتماعی، احترام به پدر و مادر، امانتداری، رعایت اصول اخلاقی و تشکر و قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست محمود تنها رئیس اداره امورقرآنی، عترت و نماز گزارشی از فعالیت‌های دارالقران‌ها ارائه کرد و اظهار کرد: اجرای ٣٤ کاروان قرانی نور با محوریت دارالقران‌ها و با حضور ائمه محترم جمعه و روسای ادارات و فعالان قرآنی، اجرای جشنواره تربیت حکیمانه و پویش‌های متعددد قرانی با مشارکت بیش از ٧٥ هزار نفر از جمله فعالیت‌های دارالقران‌های استان است.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر افتتاح یک دارالقران و ساخت ٤ دارالقران در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha