جایگاه ویژه جهاددانشگاهی لرستان در بحث تولید گیاهان دارویی
کد خبر: 3953999
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان مطرح کرد؛

جایگاه ویژه جهاددانشگاهی لرستان در بحث تولید گیاهان دارویی

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه در تولید گیاهان دارویی در استان جایگاه خوبی داریم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در زمینه‌های پزشکی، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی ورود پیدا کرده و زیرساخت‌هایی که ایجاد شده تمام نهاده‌های کشاورزی و گیاهان دارویی را تامین کردیم.

معارفه رئیس جهادبه گزارش ایکنا از لرستان، در آیین تکریم و معارفه رؤسای جهاد دانشگاهی لرستان که ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، با تقدیر از زحمات سیدعلی‌نادر دهقانی، رئیس سابق جهاد دانشگاهی لرستان، امین سلاحورزی به عنوان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان معرفی و منصوب شد.

امین سلاحورزی، سرپرست جدید جهاد دانشگاهی لرستان در این مراسم با بیان اینکه در تولید گیاهان دارویی در استان جایگاه خوبی داریم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی لرستان در زمینه‌های پزشکی، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی ورود پیدا کرده و زیرساخت‌هایی که ایجاد شده تمام نهاده‌های کشاورزی و گیاهان دارویی را تامین کردیم.

وی گفت: تلاش خواهم کرد این نهاد تحت عنوان یک بازویی برای انجام کارهای مؤثر استان استفاده شود.

در حوزه پزشکی و ناباروری در کنار جهاد دانشگاهی هستیم

محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: در حوزه پزشکی و بحث ناباروری که موضوع مهمی است در کنار جهاد دانشگاهی هستیم.

وی با بیان اینکه لرستان ویژگی‌های قومی، قبیله‌ای و علمی زیادی دارد و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، ادامه داد: در حال حاضر گرفتار ویروس کرونا هستیم و چنانچه تحقیقاتی در کشور برای درمان کرونا انجام می‌شد داروی کشف شده برابری با صنعت نفت می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه گاهی یک تحقیق می‌تواند کشوری را متحول کند، افزود: همه آزمایشگاه‌های دنیا برای تولید واکسن در تلاش هستند که در حوزه تحقیقات ۹۰ درصد داروها و ۸۲ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه برخی از داروها در کشور گران هستند که ضرورت دارد مواد اولیه دارویی را فراهم کنیم، اضافه کرد: لرستان کارخانه داروسازی متعددی دارد و در این زمینه برند است.

وی گفت: لرستان بیشتر از همه استان‌های غرب کشور دارای کارخانه داروسازی است و ضرورت دارد جهاد دانشگاهی رابطه خود را با این واحدها گسترش دهد تا در حوزه تحقیق، توسعه و علم به جایگاه زیادی برسد.

انتهای پیام
captcha