علما و مبلغان مبانی دینی کسب و کار حلال را ترویج دهند
کد خبر: 3953597
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
امام جمعه تکاب مطرح کرد؛

علما و مبلغان مبانی دینی کسب و کار حلال را ترویج دهند

امام جمعه تکاب گفت: رویکرد مدیریت سنتی که بر تلاش برای دریافت و توزیع منابع استوار است باید به جهاد اقتصادی برای تولید ثروت تبدیل شود و مفهوم‌سازی و ترویج مبانی دینی کار و تولید ثروت حلال از سوی علما و مبلغان دینی بسیار ضرورت دارد.

ارسالی امروز| پیشرفت همه جانبه کشور نیازمند تعامل مردم و مسئولین استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام‌جمعه تکاب، ۲۴ بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: در دنيای رو به توسعه امروزی، دانش و آگاهی و برخورداری از علم به عنوان يكی از محورها و شاخص‌های پيشرفت هر فرد و جامعه است.

وي با بيان روايتی از اميرالمؤمنين(ع)، ادامه داد: بر شما باد به فهميدن مطالب و نه فقط نقل كردن آن‌ها، بايد در كنار واكاوی، بررسی و فهم مطالب، از آن‌ها درس گرفت و به افق‌های جديد دانش دست پیدا کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: اين فضای جديد و اين تمدن نوظهور كه خود برخاسته از تعاملات عميق ميان تمدنی و ميان فرهنگی است، موجب به وجود آمدن خواست‌ها، نيازها، انديشه‌ها و مسائل و مشكلاتی است كه رفع و تأمين آن‌ها به نوبه خود توسعه علم و انديشه را می‌طلبد.

وی ادامه داد: رویکرد مدیریت سنتی که بر تلاش برای دریافت و توزیع منابع استوار است باید به جهاد اقتصادی برای تولید ثروت تبدیل شود و مفهوم‌سازی و ترویج مبانی دینی کار و تولید ثروت حلال از سوی علما و مبلغان دینی بسیار ضرورت دارد.

امام‌جمعه تکاب تصریح کرد: نام‌گذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به این معنی است که مهم‌ترین مأموریت همه قوا و مسئولان کشور برطرف کردن مشکلات مردم و تلاش برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب و کشور است.

وی گفت: برای پیشرفت همه جانبه سرزمین ما، نیاز است که مردم با مسئولان در تعامل بوده و در کنار یکدیگر و با همراهی هم در جهت پیشرفت ایران اسلامی گام بردارند و از مردم متدین و دین‌دار نیز به‌دلیل حماسه آفرینی در ۲۲ امسال تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha