صدای نسل پنجم انقلاب را بشنوید
کد خبر: 3953167
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

صدای نسل پنجم انقلاب را بشنوید

تاکنون همیشه بزرگ‌ترهای نسل اول و دوم انقلاب از بزرگترین تحول تاریخ این سرزمین سخن گفته‌اند اما این‌بار قرار است بچه‎های نسل پنجم از دانسته‌ها و برداشت‌هایشان از انقلاب سخن گویند.

نسل پنجم انقلاب

به گزارش ایکنا، برنامه «نسل پنجم» کاری از رادیو انقلاب است که از فردا چهارشنبه 22 بهمن‌ماه تا پایان این ماه هر روز ساعت 8:30 از این رادیو(موج اف ام ردیف 95.5 مگاهرتز) پخش خواهد شد.

برنامه‌ای متفاوت از برنامه‌های معمول ویژه روزهای پیروزی انقلاب که برخلاف همیشه، افرادی که در روزهای پیروزی انقلاب و مبارزات انقلابی حضور داشتند به بیان آنچه رخ داده و آنچه آفریدند نمی‎پردازند، بلکه بچه‌های نسل پنجم انقلاب برداشت‌ها، نگرش‌ها و آنچه طی هفت سال زندگی خود در یک کشور انقلابی تجربه کرده‌اند را بیان می‌کنند.

در این برنامه مفهوم انقلاب، شهادت، وطن و دوست داشتن وطن، آزادی، مبارزه و ... از سوی بچه‌ها و براساس آنچه شنیده و در رسانه‌ها صرفاً دیده‌اند از زبان خودشان و با همان نگاه کودکانه نقل می‌شود.

صدای نسل پنجم انقلاب را بشنوید

نکته جالب توجه در تولید این برنامه این است که یک دختر هفت ساله مجری این برنامه است و با بچه‌هایی در همین سن در خصوص انقلاب سخن می‌گوید؛ بچه‌هایی که نزدیک‌ترین تجربه آنها از انقلابی‌گری تکان دادن پرچم کشورمان در راه‌پیمایی 22 بهمن است.

و جالب‌تر اینکه همه این بچه‌ها سردار سلیمانی و دکتر فخری‌زاده را خیلی خوب می‌شناسند، یعنی شهدایی که در دوران حیات آنها زندگی کرده و به شهادت رسیده‌اند.

فاطمه حسنی سهل‌آبادی، بشری سهل‌آبادی، مهدی‌یار سهل‌الدین، علی عامری، فاطمه سادات رفیعی راد، ضحی داودی، مهدیار کاظمی و محمد برهان قاضیان هنرمندان خردسالی هستند که در این برنامه که به تهیه‌کنندگی ساناز باقری ساخته شده است، حضور دارند.

برای شنیدن این برنامه می‌توانید از فردا 22 بهمن، تا پایان بهمن‌ماه ساعت 8:30 رادیو انقلاب را گوش کنید.

کد

 

انتهای پیام
captcha