پیروزی در دادگاه لاهه موفقیت بزرگ حقوقی برای ایران است
کد خبر: 3952054
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
روحانی در آیین افتتاح پروژه‌های اقتصادی زنجان؛

پیروزی در دادگاه لاهه موفقیت بزرگ حقوقی برای ایران است

رئیس جمهور پیروزی در دادگاه لاهه را نشان از قدرت ایران دانست و گفت: این پیروزی موفقیت بزرگ حقوقی برای ایران است.

صنعت فولاد، پتروشیمی و نساجی برای دولت مهم استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امروز، 16 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح پروژه‌های اقتصادی استان زنجان، که به شکل ارتباط ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: انتقال آب به غرب و شرق کشور از مهمترین اولویت‌های دولت است و با انتقال آب به قسمت غرب کشور، میلیاردها متر مکعب آب استحصال شده و این بخش از کشور نظر  کشاورزی و باغداری احیا می‌شود.

وی انتقال آب به شرق کشور را از دیگر پروژه‌های مهم خواند و گفت: نبود آب در شرق موجب نامتعادل شدن توسعه در شرق و غرب کشور شده بود. مرحله اول انتقال آب در شرق از سیرجان آغاز شده و مراحل بعدی آن هم عملیاتی می‌شود و در 7 سال گذشته اقدات مهمی برای انتقال آب از خلیج فارس به خراسان‌ رضوی، خراسان جنوبی و همچنین سیرجان، یزد و اصفهان انجام شده است.

رئیس جمهور از آمار اشتغال استان زنجان ابراز امیدواری کرد و گفت: کاهش تعداد بیمه بیکاری در این استان نشان دهنده موفقیت در ایجاد اشتغال است. طبق گزارش ارائه شده عمده پروژه‌های استان زنجان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تکمیل شده است که از استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سرمایه‌گذاران سپاسگزاری و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به افتتاح کارخانه اطلس‌جین در ابهر بیان کرد: زمینه صادرات خوبی برای محصولات جین با افتتاح این پروژه در زنجان ایجاد می‌شود. خوشحالم که امروز پروژه‌های صنعتی در زنجان ولایتمدار افتتاح و زمینه اشتغال برای یک هزار و ۷۰۰ نفر ایجاد شد.

وی با اشاره به موفقیت ایران در دادگاه لاهه، این پیروزی را مهم و با ارزش خواند و افزود: این پیروزی در مقابل ابرقدرتی همچون آمریکا قدرت و عظمت ملت ایران را به نمایش گذاشت. پیروزی ایران در این دادگاه با عده محدودی دیپلمات نشان از اقتدار نظام اسلامی دارد.

روحانی تصریح کرد: مسئله فولاد، پتروشیمی و نساجی برای ما مهم بوده و توجه ویژه‌ای به پروژه‌های این بخش شده است. تحریم، رنج و مشکلات بسیاری را برای مردم ایران ایجاد کرده اما باعث توقف پیشرفت‌های کشور نمی‌شود. اگر پروتکل‌ها اجازه می‌داد مردم ایران امسال بیش از سال‌های گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کردند. لعن و نفرین مردم به تحریم‌کنندگان است همان‌هایی که می‌خواستند انقلاب پیروز نشود‌.

انتهای پیام
captcha