انقلاب، مستضعفان دنیا را امیدوار کرد
کد خبر: 3951797
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

انقلاب، مستضعفان دنیا را امیدوار کرد

مدیر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه حرکت تحولی، حرکتی فراگیر و یکپارچه است و به شیوه دیگری نیز محقق نمی‌شود، بنای این حوزه را خودکفایی در برنامه پنج‌ساله آینده با استفاده از ظرفیت پشتیبانی مردمی عنوان کرد.

انقلاب، مستضعفان دنیا را امیدوار کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه، آیت الله سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، در نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی به تبیین اقدامات و برنامه‌های این حوزه در مسیر تحول پرداخت و ابراز کرد: کارهای خوبی در این چند سال در حوزه علمیه خراسان انجام شده، به‌گونه‌ای که این حوزه در زمینه تحول از مرحله نگاه و گفتمان به مرحله اقدام و عمل رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ظرفیت‌های انسانی بزرگی که در حوزه علمیه خراسان بود، کشف و هدایت می‌شوند. به ‌عنوان‌ مثال تا پایان سال نزدیک به هزار نفر استعداد برتر و نخبه در رشته‌های فلسفه، حکمت، ادبیات، کلام اسلامی، اصول، تبلیغ و امور فرهنگی و ... شناسایی خواهند شوند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با تأکید بر شاکر بودن و در عین‌حال قانع نبودن به این میزان پیشرفت و حرکت تحولی در حوزه علمیه خراسان، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که حوزه علمیه خراسان می‌تواند با فعالیت‌های تحولی جاندار، گسترده و با کیفیت از قم جلو بزند. البته منظور و مراد از جلو زدن از نظر عدد و رقم نیست، بلکه به لحاظ برنامه‌های تحولی، ابتکاری و خلاقانه و ارتقای کیفیت‌هاست و از این‌رو همه باید با تلاش و اهتمام زیادتر، از این ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

عاملی اضافه کرد: حرکت تحولی، حرکتی فراگیر و یکپارچه و هماهنگ است و به شیوه دیگری نیز متحقق نمی‌شود؛ یعنی فرموده رسول گرامی اسلام (ص) مبنی بر «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» در حرکت تحولی موج می‌زند.

وی تصریح کرد: در جبهه مقاومت همه سرباز بوده و حرکت به سمت هدف به‌ صورت یکپارچه و هماهنگ و استوار انجام می‌شود و تحول در حوزه‌های علمیه هم از این قبیل است.

مدیر حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت وجود حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت از حوزه علمیه، اظهار کرد: واقعیت این است که اکنون طلاب و روحانیان مؤمن، مخلص، با استعداد و با انگیزه با مشکلات معیشتی جدی مواجه هستند، اما مشکل معیشتی جدی دارند که حمایت کوتاه‌مدت، همین کمک به معیشت طلاب و اساتید است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم ما مسلمان شیعه و پشتیبان جدی روحانیت هستند، به دنبال آن هستیم که با استفاده از این ظرفیت، حوزه علمیه خراسان را در برنامه پنج‌ساله آینده به خودکفایی کامل برسانیم و طرح و برنامه آن هم در حال اجرا است.

عاملی گفت: شأن و افتخار روحانیت تشیع این است که توانسته در طول تاریخ، دین را با همه اجزای آن و بدون پیرایه به دست ما برساند و در عین‌حال استقلال خود را نیز حفظ کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه اکنون بار سنگین مسئولیت حفاظت و صیانت از این هدیه الهی بر دوش ما نهاده شده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی که انقلاب اسلامی و انفجار نور روی داده، مسیر جدیدی به دست توانمند معمار آن گشوده شده که بشریت را به عرصه‌ای جدید وارد کرده است.

وی تصریح کرد: در این مسیر و روند جدید،  مستضعفان، محرومان، ستم‌دیدگان و کسانی که پیش از این کرامت انسانی آن‌ها در دنیا لگدمال شده بود، امیدوار شده‌اند و قلدرمآب‌های طماع و سلطه‌گر به یأس و ناامیدی رسیده‌اند.

عاملی با بیان اینکه این مهم، راه جدیدی را با هدف جدید و جامعه‌ای نو و اسلامی ناب پیش پای بشریت می‌گذارد، با اشاره به رسالت حوزه در این راستا، خاطرنشان کرد: فعالیت هدایتی و راهبری در این مسیر مسئولیت سنگینی است که بر دوش ما نهاده شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خطاب به اعضای شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این شورا باید برنامه‌های تحولی حوزه را مرور کند و فعالیت‌های ستادی و شورایی را مبتنی بر برنامه‌های تحولی انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: برای اینکه حوزه علمیه بتواند رسالت و نقش هدایتی و خدمت اجتماعی خود را به‌خوبی ایفا کند لازم است هماهنگی خوب و کاملی بین ائمه جمعه، مدیران و اساتید حوزه علمیه برقرار و برنامه‌های تحولی با نقش‌آفرینی همه روحانیان به‌صورت هماهنگ و منسجم پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha