دشمنان دنبال القای بی‌اعتمادی مردم به نظام جمهوری اسلامی هستند
کد خبر: 3951347
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

دشمنان دنبال القای بی‌اعتمادی مردم به نظام جمهوری اسلامی هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه گروه‌های استکبار و رسانه‌های وابسته به نظام سلطه در آمریکا، انگلیس به دنبال القای فاصله گیری، بی‌اعتمادی به یکدیگر و فرسایش سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: اما آنچه که در صحنه مبارزه با ویروس کرونا در کشورمان به نمایش گذاشته شد، برخلاف القای مستکبران بود.

دشمنان انقلاب دنبال القای بی‌اعتمادی مردم به نظام جمهوری اسلامی هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز، ۱۳ بهمن‌، در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ـ هنری جهادگران سلامت دانشگاه‌های پیام نور کشور که به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گفت: وقتی صحبت از جهاد می‌شود، گاه برخی صحنه‌ها آنقدر فضای ظهور این جلوه بندگی خداوند را فراهم می‌کند که انسان به درک حقیقی معنای جهاد دائمی و مجاهدت مستمر در راه خداوند می‌رسد.

وی با بیان این‌که هشت سال دفاع مقدس نیز صحنه‌های فراوانی را برای بروز جهاد ایجاد کرده بود، افزود: موضوع شیوع کرونا و کانون مبارزه با شیوع این بیماری یکی از صحنه‌هایی است که بعد از فاصله گرفتن از صحنه‌های حماسه و شور مجاهدت در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بار دیگر این فضا را احیا کرد و موجب بروز و ظهور مفهوم انسان مجاهد شد.

رستمی، با تأکید بر اینکه در دوران پاندمی کرونا، با صحنه خطرناک و هراس انگیزی روبه رو شدیم که بسیاری از افراد حتی از حضور در این عرصه عقب نشینی کردند و نگران بودند، افزود: فضایی که در نتیجه آن، برخی کشورهای دیگر دچار بروز خوی و صفات درونی خود مثل غارتگری شدند که این صفات نیز با چراغ سبر سیاست مداران آن کشورها، اتفاق افتاد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها متذکر شد: اما ما در کشور ایران اسلامی خود شاهد صحنه‌های عجیب، شور انگیز و حماسه سازی در مسیر خدمت به بندگان خداوند و دفاع از کیان مردم و جامعه بودیم. در خط مقدم این صحنه، کادر بهداشت و درمان سلامت و سایر گروه‌های داوطلب حضور داشتند و مجاهدت و جهادگری را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: فعالیت گروه‌های بسیجی و جهادی دیگری چون مجموعه کانون‌های هلال احمر که آموزش‌های لازم را برای چنین صحنه‌هایی دیده بودند و حتی عموم مردم که در قالب‌های امدادرسانی و خیریه صحنه‌های خاصی را آفریدند، باید در طول تاریخ به عنوان نقاط برجسته عظمت ملت ثبت و یادآوری شود.

رستمی با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی در گندزدایی و ضدعفونی محیط‌های مختلف، تهیه لوازم بهداشتی و اقلام غذایی برای نیازمندان و توجه و فرهنگسازی، بیان کرد: همه این اقدامات، صحنه‌های ارزشمند مجاهدت بندگان مجاهد خدا در حوزه سلامت بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: کسانی که جان خود را در طبق اخلاص نهادند و در مسیر مبارزه با شیوع کرونا و خدمت به بندگان خدا جان سپردند را شهید می‌نامیم، چرا که این ایثار به خاطر مجاهدت واقعی در صحنه مبارزه ارزشمند رخ داده است.

وی با بیان این‌که گروه‌های استکبار و رسانه‌های وابسته به نظام سلطه در آمریکا، انگلیس و ... به دنبال القای جامعه به فاصله‌گیری، بی‌اعتمادی به یکدیگر و فرسایش سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: اما آنچه که در صحنه مبارزه با ویروس کرونا در کشورمان به نمایش گذاشته شد، برخلاف القای مستکبران بود. این تصویرسازی زیبا از جامعه در جریان مبارزه با کرونا در عرصه جهاد و دفاع از سلامت مردم بروز و ظهور یافت.

رستمی با تأکید بر بیان اقدامات ارزشمند کادر درمان و سلامت در رسانه‌های مختلف، اظهار کرد: این صحنه‌ها باید در رسانه‌های مختلف به قلم درآید تا موجب یادآوری‌ هر چه بیشتر این ارزش‌ها شود، چرا که ما نیازمند این ارزش‌ها در فضای کنونی هستیم تا مشعل مجاهدت و شهادت در جامعه افروخته شده و هدایتگر مردم جامعه باشند.

در پایان این جشنواره از برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری و خانواده‌های شهدای سلامت آذربایجان‌شرقی قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha