معلمان افسران توسعه و پیشرفت هستند
کد خبر: 3951017
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

معلمان افسران توسعه و پیشرفت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه پس از انقلاب شاهد تکریم مقام معلم بودیم زیرا معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند گفت: ما معلمان وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن مسیر را برای توسعه و کشور فراهم کنیم.

معلمان افسران توسعه و پیشرفت هستندبه گزارش ایکنا از قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در مراسم زنگ انقلاب که صبح امروز، ۱۲ بهمن در دبیرستان شاهد بهشتیان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش در ۴۲ سال گذشته خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه کرده است، از بدو انقلاب تاکنون پرونده و کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهایی دارد که بی‌بدیل و بی‌نظیر هستند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های حوره فرهنگ افزایش میزان باسوادان است به طوری که هم اکنون ۹۹ درصد مردم با سواد هستند، همچنین بعد از انقلاب شاهد توسعه برابری جنسیتی در بحث سواد شدیم در گذشته میانگین بی‌سوادی زنان ایرانی بسیار بیشتر از میانگین بی‌سواد زنان در جهان بود اما امروزه زنان ما در عرصه علم آموزی پیشتاز هستند و میانگین باسوادی زنان نسبت به گذشته ۲ و نیم برابر شده است.

اصغری اظهار کرد: همچنین شاهد کاهش اختلاف با سوادی در مناطق شهری و روستایی هستیم، از بدو انقلاب تاکنون به صورت میانگین هر ۲۸ روز یک کلاس درس به مجموعه آموزشی اضافه شده است همچنین تعداد مدارس استان قزوین نسبت به قبل از انقلاب ۵ برابر شده است.

وی یادآور شد: بعد از انقلاب شاهد تکریم مقام معلم بودیم زیرا معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور محسوب می‌شوند، امروز نگاه عمیقی به امر آموزش به وجود آمده است و ما وظیفه داریم به بهترین شکل ممکن مسیر را برای توسعه و کشور فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: بعد از انقلاب شاهد رشد ۲ و نیم برابری پوشش تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و رشد ۴ برابری پوشش تحصیلی دوره متوسطه بودیم، درگذشته پوشش تحصیلی دوره متوسطه ۲۳ درصد بود اما هم اکنون در استان قزوین ۹۷ درصد دانش آموزان در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: توسعه عدالت آموزشی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است، امروز شاهد رشد علمی دانش آموزان ایرانی در رقابت‌های جهانی هستیم و رتبه ۱۶ را در جهان داریم که طبق سند چشم انداز می‌توانیم به رتبه برتر جهانی برسیم.

اصغری یادآور شد: وظیفه ما معلمان به عنوان افسران توسعه و پیشرفت سنگین و مقدمات فعالیت ما فراهم شده است، ما باید به بهترین شکل ممکن قاعده و نظام برنامه‌ریزی شده مسیر رشد و پیشرفت را فراهم کنیم و موانع را با راهبران ارزنده و همدلی و همراهی مرتفع تا مسیر پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: افزایش با سوادی معلمان در توسعه و کیفیت آموزش تأثیر بسزایی داشته است و هم اکنون تعداد معلمان لیسانس و بالاتر ۷ برابر رشد داشته است.

انتهای پیام
captcha