جهاد رمز پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3950571
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

جهاد رمز پیروزی انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نگرانی‌های کشور مربوط به مسائل آینده است، گفت: این انقلاب به راحتی به‌دست نیامده و با جهاد و خون‌دادن به اینجا رسیده است،

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، اظهار کرد: خداوند برای این بانوی مکرمه مصداق کوثر را بیان کرده است، دشمن امیدوار بود که پیامبر(ص) به لحاظ نداشتن پسر، نسل بعد از او ادامه نمی‌یابد، اما خداوند غیر از این اراده کرد و نگذاشت دین اسلام تنها بماند، بلکه سبب شد جهانی شود و به عنوان تنها دین بشریت بماند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: مصداق کوثر این است که دین اسلام جهانی شود و بشریت را سر سفره عدل و احسان بنشاند.

وی بیان کرد: مشاهده می‌کنیم که این بانوی مکرمه که هدیه و عطیه بی‌نظیر الهی است با سختی‌های فراوان مواجه بود و عامل بقای اسلام و راهگشای بشریت است.

نکونام ادامه داد: این بانوی گرامی به مردم آموخت که اگر می‌خواهید اسلام‌تان جهانی و زمینه‌ساز عدل و احسان شود باید مبارزه کنید، به بشریت آموخت باید زیر پرچم ولایت بمانید و از ولی خدا دفاع کنید، از طرفی زن می‌تواند همچون مصداق حضرت زهرا باشد، نباید زن را کوچک شمرد، زیرا از دامن او مرد به معراج‌ می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به نامگذاری میلاد بانوی گرامی اسلام به نام روز زن و تکریم او، بیان کرد: باید زن خود را بشناسد و قدر و منزلت خود را متوجه شود و ابزار دنیاطلبان و شهوت‌پرستان قرار ندهد، همچون حضرت زهرا عفیفه، محجبه، مجاهده، طاهره و مطهره باشد، بداند که باید به این بانوی گرامی اقتدا کند، بنابراین مادران باید قدرشان دانسته شود و محترم شمرده شوند.

وی با اشاره به آغاز دهه فجر و ۱۲ بهمن‌ماه سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی پس از سال‌ها دوری و تبعید، گفت: موانع بسیاری برای اینکه امام وارد کشور نشود ایجاد شد ولی توطئه‌ها و فتنه‌ها در هم شکسته شد و کسی نتوانست مانع ورود ایشان شود، ۱۲ بهمن روزی تاریخی بود که با استقبال بی‌نظیر مردم ایران صورت همراه بود.

نکونام بیان کرد: سؤالی در اینجا مطرح می‌شود که بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی در چند جبهه جنگیده تا به اینجا رسیده است، باید گفت که این انقلاب به راحتی به‌دست نیامده و با جهاد و خون‌دادن به اینجا رسیده است، اما جبهه استکبار، جبهه اروپا و در رأس انگلیس و فرانسه، جبهه شرق یعنی شوروی سابق، جبهه حکومت نمای مسلمان، جبهه جهانی، جبهه ملی‌گراهای داخلی، جبهه استقالیتی‌ها، گروه‌های فرقان، گروه‌های مارکسیستی و کمونیستی و جبهه عافیت‌طلبان داخلی از جمله آن‌ها بوده است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: جبهه عافیت طلبان داخلی که به ظاهر انقلابی در میدان حاضرند، کسانی هستند که با نگاه‌های عافیت‌طلبانه خود روحیه مقاومت ندارند و آن را در جامعه تقویت نمی‌کنند، برعکس نگاه به بیرون دارند و با توجه به تصور غلط گمان می‌کنند با نگاه به بیرون و سازش می‌توان برای کشور عافیت را رقم زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه نگرانی‌ها مربوط به آینده است، تصریح کرد: برخی از افراد از رفتن دولت گذشته آمریکا و روی کار آمدن دولت جدید خوشحال هستند، چه فرقی بین حرف‌های کابینه جدید و ترامپ وجود دارد، مسائلی که در دوره اوباما مطرح شد همان مکرها و عمل نکردن به وعده‌هاست، دیروز وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود با صراحت بیان کرد ایران باید به برجام برگردد.

وی ادامه داد: آمریکا از برجام خارج شد اما اکنون این‌گونه بیان می‌کنند که اگر برگردید برای سایر چیزها و انجام مذاکره بررسی می‌کنیم که شما باید در منطقه حضور داشته باشید یا سلاح دفاعی و موشکی داشته باشید یا خیر، این به معنای خلع سلاح کامل ایران است.

نکونام تاکید کرد: برخی‌ها به این افراد گرا می‌دهند که لازم است مردم این مشکلات را با حضور در انتخابات آینده و جهت‌گیری‌های صحیح در مواضع و تصمیم‌گیری‌ها برطرف کنند، به طوری که دولت جوان‌گرایی روی کار آید که نگاه به خود و مردم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha