تعداد موقوفات مهاباد به ۵۱۰ مورد رسید
کد خبر: 3950263
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

تعداد موقوفات مهاباد به ۵۱۰ مورد رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: امسال با ثبت ۱۰ وقف جدید تعداد موقوفات این شهرستان به ۵۱۰ مورد رسید.

ارسالی| تعداد موقوفات مهاباد به 510 مورد رسیدحسین مقتدر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به ثبت 10 وقف جدید در مهاباد، اظهار کرد: با ثبت این وقف‌های جدید در حال حاضر تعداد موقوفات این شهرستان به 510 مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه وقف‌های جدید با نیت ساخت خانه عالم و مسجد است، افزود: سعی ما بر آن است تا با فرهنگ‌سازی و تبلیغ، وقف‌های مرتبط با نیازهای روز جامعه و وقف‌های قرآنی در این شهرستان افزایش یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد ادامه داد: توجه به سنت حسنه وقف در میان مردم این شهرستان به خوبی جا افتاده به گونه‌ای که نخستین وقف امسال در سطح استان نیز  از سوی مردم مهاباد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای حفاظت و نگهداری از موقوفات شهرستان ثبت اسناد آنها نیز یکی از برنامه‌های این اداره در سال جاری است، بیان کرد: برای همین منظور مردم این شهرستان می‌توانند هر گونه اسناد وقفی که در نزد خود دارند را به اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد تحویل دهند.

مقتدر با اشاره به اینکه گسترش هر چه بیشتر سنت حسنه وقف به رفع مشکلات اقتصادی جامعه خواهد انجامید، گفت: برای نمونه امسال از محل درآمد موقوفات این شهرستان در چندین نوبت بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.





 

انتهای پیام
captcha