دایر شدن تعدادی از کلاس‌های درس در چهارمحال و بختیاری به صورت حضوری
کد خبر: 3947652
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳

دایر شدن تعدادی از کلاس‌های درس در چهارمحال و بختیاری به صورت حضوری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون دو شهرستان استان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: تعدادی از کلاس‌های درس و همچنین کلاس‌های پایه اول و دوم به‌صورت حضوری از ابتدای بهمن‌ماه دایر می‌شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ۲۴ دی‌ماه در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این شورا به‌عنوان یک نهاد مشارکت فکری بین مردم، مسئولان و صاحب‌نظران در فرآیند تعلیم و تربیت در کشور از یک جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: همچنین می‌توان این شورا را به‌عنوان یک شورای راهبردی و برنامه‌ریزی دانست که تأمین منابع مالی  غیردولتی برای فعالیت‌های آموزش و پرورش از دیگر وظایف آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش و پرورش به‌عنوان مهم‌ترین رکن توسعه جوامع و بستری برای فرهنگ‌سازی است و پایدار بودن آن منوط به مشارکت آحاد مختلف مردم و نهادهای مدنی و اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا آموزش در مدارس به‌صورت حضوری تعطیل و این آموزش در بستر فضای مجازی و شبکه شاد انجام می‌شد، گفت: باتوجه به قرار گرفتن شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد و آبی از ابتدای بهمن برنامه‌ریزی برای آموزش حضوری ۲۰۵ هزار دانش‌آموز در استان انجام می‌شود.

مردانی با بیان اینکه هم‌اکنون دو شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند، عنوان کرد: تعدادی از کلاس‌های درس و کلاس‌های پایه اول و دوم با حداکثر ظرفیت ۱۰ نفر به‌صورت حضوری دایر می‌شود و در مناطق آبی در مدارس جمعیت زیر ۵۰ نفر به‌صورت حضوری برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزش مجازی در برخی از مناطق استان مشکلاتی را برای آموزش برای دانش‌آموزان و والدین به‌وجود آورد که مقرر شد در این مناطق آموزش حضوری ادامه پیدا کند.
وی در خصوص طرح آجر به آجر، عنوان کرد: اعتبارات برای نوسازی و بازسازی مدارس محدود است، قطعاً طرح تحول مشارکت‌های مردمی یکی از سیاست‌های سازمان نوسازی مدارس برای جذب مشارکت خیرین در این حوزه خواهد بود و موفقیت طرح آجر به آجر مستلزم اطلاع‌رسانی است.

مردانی در پایان با اشاره به طرح آشتی با آموزش، یادآور شد: نزدیک به ۸۰۰۰ بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری عدد بزرگی است و باید تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به آموزش و پرورش در جذب و شناسایی این دانش‌آموزان یاری رسانند.

انتهای پیام
captcha