قبایل یمنی: آمریکا منشأ تروریسم است
کد خبر: 3947591
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

قبایل یمنی: آمریکا منشأ تروریسم است

شورای همبستگی قبیله‌ای یمن نسبت به تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن انصار‌الله واکنش نشان داد و آمریکا را مادر و منشأ تروریسم خواند.

قبایل یمنی: آمریکا منشأ تروریسم است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری 26 سپتامبر، شورای همبستگی قبیله‌ای یمن در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره تروریستی خواندن جنبش انصار‌الله تأکید کرد: آمریکا از زمان تأسیس آن، مادر تروریسم و منبع آن بوده است.
 
در این بیانیه از همه شیوخ قبایل و حکمای یمنی خواسته شده است تا در مقابل اقدامات آمریکا بسیج شوند. همچنین همه قبایل آزاده یمن موضع صریح خود را در برابر سیاست‌های ناعادلانه آمریکا و تصمیمات استکبار جهانی اعلام کنند و مسئولیت دینی، اخلاقی و تاریخی خود را بر عهده بگیرند.
 
در این بیانیه آمده است: قبائل یمن تأکید می‌کنند که آمریکا از همان بدو تأسیس شوم خود، مادر تروریسم و منشأ آن بوده است و تروریسم، توحش و بی‌رحمی را علیه مردم بومی این کشور و سایر ملت‌ها اعمال کرده و وحشتناک‌ترین نسل‌کشی و توحش را در حق آنها انجام داده است؛ آخرین مورد جنایات آمریکا نیز تجاوز، محاصره و گرسنه نگه داشتن بیش از ۲۰ میلیون یمنی طی شش سال اخیر است.
 
بر اساس این بیانیه، قبائل یمنی از این تصمیم ظالمانه که رسوایی سیاسی جدیدی برای رژیم آمریکا و ترامپ، این رئیس‌جمهور گستاخ و بی‌پروا به شمار می‌رود، تعجب نمی‌کنند. بلکه آن را مایه افتخار و سربلندی می‌دانند چرا که یمن و مردم آزاده این کشور تبدیل به یک معادله دشوار شده‌اند که دشمن مستکبر صهیونیستی ـ آمریکایی، هزار حساب برای آنها در نظر می‌گیرند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: فرزندان و قبایل آزاده یمن با این تصمیم قدرت، صلابت و اعتمادشان به رهبران حکیم خود و همچنین همبستگی و وحدت‌شان چند برابر شده و عزم و انگیزه آنها برای ادامه این راه و آماده‌باش برای آزادسازی اراضی اشغالی یمن تقویت خواهد شد.
انتهای پیام
captcha