ساخت 303 کلاس درس به همت خیرین در لرستان
کد خبر: 3946844
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
در قالب طرح «آجر به آجر» انجام می‌شود؛

ساخت 303 کلاس درس به همت خیرین در لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در راستای اجرای طرح «آجر به آجر» 303 کلاس درس در قالب 80 پروژه برای سال‌ تحصیلی جدید احداث و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

ساخت 303 کلاس درس توسط خیرین در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه هماهنگی پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» در راستای اجرای طرح آجر به آجر، 21 دی‎ماه به میزبانی اداره‌کل نوسازی مدارس لرستان و با حضور معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت، مسئولان روابط عمومی و امور بانوان آموزش و پرورش برگزار شد.

امیر غفوری‎نژاد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در این جلسه، هدف از اجرای طرح «آجر به آجر» را فرهنگ‌سازی برای جهاد مدرسه‌سازی و استفاده از مشارکت خیرین بیان کرد و افزود: این پویش فرصتی در اختیار عامه مردم قرار می‌دهد تا در امر مقدس مدرسه‌سازی با حداقل مبلغ هزار تومان مشارکت کنند و از اجر معنوی آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان با اجرای پویش‌هایی نظیر پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» مشارکت‌های خُرد را جمع‌آوری و جهت ساخت مدرسه در مناطق محروم استفاده خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ادامه داد: با همت مجمع خیرین در راستای طرح «آجر به آجر» در سال‌ جاری در قالب 80 پروژه، تعداد 303 کلاس برای سال‌ تحصیلی جدید احداث و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

غفوری‎نژاد اضافه کرد: همچنین از سوی یکی از بانک‌ها مبلغ 60 میلیارد تومان برای ساخت 11 فضای آموزی اختصاص یافته که بستر مناسب برای اجرا طرح فراهم شده و در حال حاضر در سال‌ جاری اعتبارات استانی از سوی سازمان نوسازی کشور  حدود 52 درصد افزایش یافته است.

سیدعیسی سهرابی، معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش لرستان هدف از پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» را بسترسازی برای امر خیر مدرسه‌سازی دانست و افزود: برخی دارای تفکر سنتی بوده و دنبال جذب کمک‌های دولتی توسط نهادهای خاص هستند در صورتی‌ که در مدیریت عمل‌گرا باید به‌دنبال فرایند بود و هدف خروجی مثبت با برنامه‌ریزی و استفاده از همه منابع دولتی و مردمی باشد.

وی گفت: در طرح «آجر به آجر» یا پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» می‌توان خیرین خُرد را هم جذب کرد و این هنر مدیریت است البته جذب خیر مهم است اما از آن مهم‌تر نگهداری خیرین است و باید نسبت به اطلاع‌رسانی این پویش به‌درستی اقدام کرد تا زمینه جذب خیرین فراهم شود.

انتهای پیام
captcha