واکنش مجلس اعلای اسلامی عراق به تحریم رئیس حشد الشعبی
کد خبر: 3946650
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶

واکنش مجلس اعلای اسلامی عراق به تحریم رئیس حشد الشعبی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تحریم «فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشد الشعبی از سوی دولت آمریکا را محکوم کرد و گفت: این اقدام واشنگتن نقض صریح حاکمیت عراق است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المعلومه، شیخ «همام حمودی»، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به اقدام آمریکا در قرار دادن نام فالح الفیاض در فهرست تروریستی خود گفت که این اقدام نقض حاکمیت آشکار حاکمیت عراق و در چارچوب تشدید تجاوزات به حشد الشعبی صورت گرفت.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه حشد الشعبی زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح قرار دارد، اظهار کرد که الفیاض یک شخصیت دولتی و ملی است.

حمودی افزود: این تصمیم دولت آمریکا در چارچوب تشدید تحرکات خصمانه واشنگتن علیه حشد الشعبی به دنبال ترور فرماندهان پیروزی و پایگاه‌های این سازمان و شهادت دها نفر نیروهای مجاهد اتخاذ شده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از بغداد خواست تا با توجه به تشدید تدابیر خطرناک آمریکا علیه حشد الشعبی، مواضع رسمی قاطع در برابر این موضوع اتخاذ کند.

حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای، اقدام آمریکا در تحریم رئیس سازمان حشد الشعبی را محکوم کرد و گفت: آمریکا از سر عقده‌گشایی از حشد الشعبی، به تحریم متوسل شده است.

حزب‌الله تأکید کرد: ما این اقدام آمریکا علیه فالح الفیاض را محکوم و تقبیح می‌کنیم و آن را مدال افتخاری بر سینه او می‌دانیم که به سابقه دیرینه وی در جهاد مقابل تروریسم و تکفیری‌ها افزوده می‌شود.

حزب‌الله لبنان گفت: سازمان الحشد الشعبی، همه توجیهات و بهانه‌‌های دولت آمریکا برای ماندن اشغالگران روی سینه عراقی‌ها را از بین برده است و اکثریت ملت مبارز، صبور و شریف عراق هم با ماندن اشغالگران آمریکایی در عراق مخالفند.

انتهای پیام
captcha