ثبت 24 مورد وقف جدید در خراسان شمالی
کد خبر: 3946454
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

ثبت 24 مورد وقف جدید در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲۴ مورد وقف جدید به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال در طی ۹ ماه امسال در این استان به ثبت رسید.

ثبت 24 مورد وقف جدید در خراسان شمالیحجت‌الاسلام والمسلمین عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه  در طی 9 ماه سال جاری 24 مورد وقف جدید به ارزش 140 میلیارد ریال به ثبت رسیده است، افزود: شهرستان‌ شیروان با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های امسال را به ثبت رسانده و در شهرستان‌‌های بجنورد، فاروج، مانه و سملقان هر کدام پنج مورد و در شهرستان گرمه و جاجرم نیز ۲ وقف جدید ثبت شده است.

وی در ادامه گفت: از این تعداد وقف‌ها ۱۴ مورد درآمدزا هستند و از سال آینده به اجاره داده می‌شوند و مابقی وقف‌ها برای توسعه امامزادگان، ساخت مسجد و حسینیه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه واقفان استان امسال در ۵۰ درصد از وقف‌های خود، حل مشکلات و پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را در نظر داشته‌اند، افزود: با توجه به فرهنگ‌سازی صورت گرفته در بین آحاد جامعه و عموم مردم و خیران، نیات واقفان در وقف‌های جدید نشان می‌دهد که آنان نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفیت و به روز بودن زمینه وقف‌ها رشد مطلوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نیات وقف‌های جدید این استان امورخیریه، نیات مذهبی، مساجد و دارو و درمان بوده است، افزود: در حال حاضر در استان نیاز ضروری به ثبت وقف‌هایی با نیات درمانی، امور خیریه، علمی و کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: شاخص‌ترین وقف استان در سال جاری، وقف زمین زراعی در روستای ینگه‌قلعه بجنورد، وقف یک واحد آپارتمان به نیت آزادی زندانیان زن جرایم غیر عمد در شیروان و یک باب مغازه تجاری نیز به نیت امور قرآنی است.

آسوده ادامه داد: تلاش بر این است که با حضور خیران در عرصه وقف بتوانیم فرهنگ ثبت وقف‌هایی با نیات جدید و ضروری را در جامعه نهادینه کنیم زیرا که هر وقف جدید می‌تواند تأثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت از اقشار آسیب‌پذیر ایجاد کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به مقایسه آمار وقف‌های استان به نسبت سال گذشته، بیان کرد: در طی ۹ ماهه سال گذشته ۴۳ وقف در خراسان شمالی به ثبت رسیده بود.

انتهای پیام
captcha