به گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسانجنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسانجنوبی، صبح امروز، 18 دیماه در اولین نشست کارگروه مدرسه، کانون تربیتی محله که با حضور اعضای کارگروه استانی و مشارکت مجازی مدیران شهرستان و مناطق بهصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح برقراری ارتباط فرایند یادگیری مدرسه با زندگی فردی و اجتماعی دانشآموزان است.
وی تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت فرهنگی ــ تربیتی محله را ضروری دانست و تصریح کرد: این طرح در حال حاضر یکی از طرحهایی است که زمینهساز افزایش تأثیرگذاری عوامل بیرونی بر فرایند تعلیم و تربیت بوده و در 10 درصد مدارس استان اجرایی میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسانجنوبی ضمن تشکر از اعضای کارگروه، بر افزایش نشستهای مشترک تا سطح مدرسه با هدف شناسایی و معرفی ظرفیتهای دستگاههای همکار تأکید کرد و ادامه داد: بهمنظور تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت ضرورت دارد، مشارکت اولیا در فرایند خطیر تعلیم و تربیت بیش از پیش افزایش یافته و کیفیت نظارت ایشان بر فعالیت خادمین آموزش و پرورش ارتقا یابد.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسانجنوبی با بیان اینکه همراهی بیش از پیش اولیا به تربیت بهتر فرزندانشان در کسب مهارتهای فردی و اجتماعی میانجامد، تصریح کرد: با مشارکت و نظارت اولیا به معنای واقعی میتوانیم افرادی کارآمد، در طراز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
وی بر ارتقای سطح خدمات آموزشی و پرورشی مدارس، مطابق با ساحتهای ششگانه سند تحول تأکید کرد و ادامه داد: مشارکت دستگاههای فرهنگی در برنامههای آموزش و پرورش، بهویژه در ایام کرونا میتواند بسیاری از مشکلات دانشآموزان و خانوادهها را در استفاده از وسایل کمک آموزشی و شیوههای نوین آموزشی و پرورشی مرتفع کند.
واقعی یادآور شد: مشارکت حداکثری دستگاههای عضو و حضور اولیا و همراهی آنان در اجرای برنامه «مدرسه، کانون تربیتی محله» ما را در رسیدن به اهداف برنامه بهتر یاری خواهد کرد.
انتهای پیام