مدارس؛ زمینه‌ساز کاهش فاصله‌های اجتماع با بدنه نظام تعلیم و تربیت
کد خبر: 3946259
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تأکید کرد:

مدارس؛ زمینه‌ساز کاهش فاصله‌های اجتماع با بدنه نظام تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: مدارس به عنوان کانون‌های تربیتی محلات، زمینه‌ساز کاهش فاصله‌های اجتماع با بدنه نظام تعلیم و تربیت به‌شمار می‌روند.

ارسالی پنج شنبه //// مدارس؛ زمینه‌ساز کاهش فاصله‌های اجتماع با بدنه نظام تعلیم و تربیتبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، صبح امروز، 18 دی‌ماه در اولین نشست کارگروه مدرسه، کانون تربیتی محله که با حضور اعضای کارگروه استانی و مشارکت مجازی مدیران شهرستان و مناطق  به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد‌، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح برقراری ارتباط فرایند یادگیری مدرسه با زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت فرهنگی ــ تربیتی محله را ضروری دانست و تصریح کرد: این طرح در حال حاضر یکی از طرح‌هایی است که زمینه‌ساز افزایش تأثیرگذاری عوامل بیرونی بر فرایند تعلیم و تربیت بوده و در 10 درصد مدارس استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از اعضای کارگروه، بر افزایش نشست‌های مشترک تا سطح مدرسه با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت‌های دستگاه‌های همکار تأکید کرد و ادامه داد: به‌منظور تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت ضرورت دارد، مشارکت اولیا در فرایند خطیر تعلیم و تربیت بیش از پیش افزایش یافته و کیفیت نظارت ایشان بر فعالیت خادمین آموزش و پرورش ارتقا یابد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همراهی بیش از پیش اولیا به تربیت بهتر فرزندانشان در کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی می‌انجامد، تصریح کرد: با مشارکت و نظارت اولیا به معنای واقعی می‌توانیم افرادی کارآمد، در طراز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

وی بر ارتقای سطح خدمات آموزشی و پرورشی مدارس، مطابق با ساحت‌های شش‌گانه سند تحول تأکید کرد و ادامه داد: مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در برنامه‌های آموزش و پرورش، به‌ویژه در ایام کرونا می‌تواند بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در استفاده از وسایل کمک آموزشی و شیوه‌های نوین آموزشی و پرورشی مرتفع کند.

واقعی یادآور شد: مشارکت حداکثری دستگاه‌های عضو و حضور اولیا و همراهی آنان در اجرای برنامه «مدرسه، کانون تربیتی محله» ما را در رسیدن به اهداف برنامه بهتر یاری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha