حوزه‌های علمیه کردستان؛ همراه مردم در ایام سخت کرونا
کد خبر: 3945027
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

حوزه‌های علمیه کردستان؛ همراه مردم در ایام سخت کرونا

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: حوزه‌های علمیه استان کردستان با انجام اقدامات جهادی، کمک‌های مؤمنانه و حضور در بیمارستان‌های استان کردستان در این ایام سخت کرونایی همراهی و همدلی خود با مردم استان کردستان را نشان دادند.

علی‌اصغر دریایی، مسئول برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه استان کردستان با انجام اقدامات جهادی، کمک‌های مؤمنانه و حضور در بیمارستان‌های استان کردستان در این ایام سخت کرونایی همراهی و همدلی خود با مردم استان کردستان را نشان دادند.

وی افزود: در این استان دو شهر بیجار و بانه در اوج بحران کرونا قرار گرفتند و طی هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و حضور در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها توانستیم تا حدودی کمک‌رسانی کرده و از آسیب‌های این بحران بکاهیم.

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: طی هماهنگی با صدا‌و‌سیما و کمک گرفتن از یکی از ماموستاهای بزرگ و همچنین یکی از ائمه جمعه استان کردستان توانستیم برنامه شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه را در شبکه استانی تولید و پخش کنیم.

وی اعلام کرد: ما مردم را هم در قالب موکب‌های سلامت به پای کارآوردیم و به دست خود مردم و برای مردم خدماتی همچون تب سنجی اولیه، اهدای ماسک و اکسیژن رسانی را اجرایی کردیم.

دریایی با اشاره به اینکه خوشبختانه حوزه علمیه کردستان و طلاب این استان همواره در بحث مقابله با کرونا نقش بسیار کارآمدی داشته و دارند، بیان کرد: بی‌شک حضور طلاب در بیمارستان در شرایط حساس کرونایی بخش اعظمی از بار روحی و روانی بیماران را برطرف کرد و همچنین طلاب قسمتی از امور جاری در مراکز درمانی استان کردستان را عهده‌دار می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: در سازماندهی و اعزام نیروهای جهادی و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا نیاز جدی به پشتیبانی مالی احساس می‌شود.

انتهای پیام
captcha