توزیع 16 هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی
کد خبر: 3943604
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

توزیع 16 هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 16 هزار بسته معیشتی در قالب « طرح شهید سلیمانی» از محل عوائد موقوفات در استان و کمک خیرین توزیع می‌شود.

توزیع 16 هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانیبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص اقدامات اداره کل در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌دیده از این بیماری گفت: به مناسبت سالگرد سردار شهید مقاومت، حاج قاسم سلیمانی، 16 هزار بسته معیشتی در طرح « شهید سلیمانی» تا 13 دی ماه، در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی هر بسته به طور میانگین حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال برآورد شده و در مجموع برای کلیه بسته‌ها 33 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اجرای نیات موقوفات مرتبط با کمک به نیازمندان و همچنین از محل نذورات و کمک‌های خیرین هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بسته‌ها شامل اقلام مورد نیاز و ضروری جهت امرار معاش شامل برنج، روغن، ماکارونی، حبوبات و گوشت و ... است؛ گفت: این اقلام با توجه به شرایط هر شهرستان و بهره‌مندان متفاوت  تهیه شده است.

احمدزاده با اشاره به اینکه قبل از این نیز ۶۰ هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده است، بیان کرد: منابع مالی برای تهیه این بسته‌های معیشتی از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیرین تأمین شد و این میزان کمک طی 6 مرحله با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان صورت گرفت.

وی ابراز کرد:  همچنین به صورت ویژه در مشهد نیز ۲۴ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از محل موقوفات منطبق و کمک‌های شهروندان نیکوکار در طول دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون بین نیازمندان در سطح این کلانشهر توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: با توزیع این تعداد بسته حمایتی از ابتدای شیوع کرونا تا پایان اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد 100 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و نذورات مردمی تهیه و توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha