تداوم روند نزولی کرونا در کشور / مدارس به شکل غیرحضوری فعالیت کنند
کد خبر: 3943344
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
رئیسی بیان کرد؛

تداوم روند نزولی کرونا در کشور / مدارس به شکل غیرحضوری فعالیت کنند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند نزولی بیماری کرونا در کشور گفت: مدارس در کشور همچنان به شکل غیرحضوری کار خود را ادامه می‌دهند و امیدواریم سال آینده با واکسیناسیون و قطع زنجیره ابتلا، فعالیت مدارس حضوری شود.

تداوم روند نزولی کرونا در کشور/ مدارس غیر حضوری به کار خود ادامه دهندبه گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به تشریح مصوبات نشست امروز این ستاد پرداخت و گفت: یکی از اقدامات بسیار مؤثر که هزینه کمی دارد و باعث ایجاد محدودیت شدید نمی‌شود، منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است که بسیار مؤثر بوده است، بر همین اساس در جلسه امروز مصوب شد تا در شهر‌های زرد نیز این منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به بررسی وضعیت بیماری کرونا در اروپا و آمریکار در جلسه امروز ستاد ملی کرونا اظهار کرد: تعداد مبتلایان در جهان از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است.

رئیسی بیان کرد: وضعیت بیماری در ایران به گونه‌ای است که در حال حاضر در ۳۰ استان روند کاملاً نزولی است، اگرچه در استان مازندران روند بیماری هنوز نزولی نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهری با وضعیت قرمز کرونا نداریم، ۳۳۰ شهر زرد و ۱۰۸ شهر نارنجی هستند که امیدواریم این شهر‌های نارنجی نیز به مرور به سمت وضعیت زرد حرکت کنند و میزان ابتلا و بستری در شهر‌های مختلف کمتر شود. این وضعیت خوب نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، مردم و بازاریان، اصناف، بسیج و نیرو‌های انتظامی و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی است.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا در رابطه با وضعیت مدارس نیز اظهار کرد: هفته گذشته بازگشایی پایه‌های اول و دوم ابتدایی مطرح شد تا براساس آن دانش‌آموزان بتوانند در مدارس حضور داشته باشند، این موضوع در کمیته تخصصی تأیید نشد لذا مدارس همچنان کار خود را به صورت غیرحضوری ادامه خواهند داد تا شرایط بهتری فراهم شود.

وی ادامه داد: پس از اجرای واکسیناسیون و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا امیدواریم در سال آینده به سمت بازگشایی مدارس حرکت کنیم؛ بنابراین مدارس همچنان غیرحضوری خواهد بود و پیشنهاد حضور پایه‌های اول و دوم ابتدایی نیز مصوب نشده است.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر میزان بستری روزانه در کشور بیش از ۴۰ درصد و مرگ و میر نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد و اگر رعایت نشود، ممکن است شاهد پیک مجدد بیماری باشیم. اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، ۵۰ هزار بستری بیشتر داشتیم و با اجرای طرح‌های اخیر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بستری و در نتیجه ۷ هزار و ۵۰۰ مرگ و میر کمتر اتفاق افتاده است.
انتهای پیام
captcha