افتتاح بخش دندانپزشکی موقوفه دارالشفاء امام صادق(ع) در مشهد
کد خبر: 3943203
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

افتتاح بخش دندانپزشکی موقوفه دارالشفاء امام صادق(ع) در مشهد

بخش توسعه‌یافته دندانپزشکی موقوفه دارالشفاء امام صادق(ع) مشهد با هدف خدمت‌رسانی به مردم افتتاح شد.

افتتاح بخش توسعه‌یافته دندانپزشکی موقوفه دارالشفاء امام صادق(ع) در مشهدبه گزارش ایکنا، به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بخش توسعه‌یافته بخش دندانپزشکی موقوفه دارالشفاء امام صادق(ع)، طی مراسمی چهارم دی‌ماه با حضور آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی و آیت‌الله سیدان، اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، افتتاح شد.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از چهار پرستار نمونه در دارالشفاء امام صادق(ع)، تفاهم‌نامه همکاری دارالشفاء و حوزه علمیه خراسان، جهت ارائه خدمات درمانی به طلاب و حوزویان در راستای اجرای نیت واقف منعقد شد.

خدمت به مردم هدف اصلی مراجع اعظام

آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد برجسته حوزه علمیه خراسان در این مراسم، اظهار کرد: خدمت تنها برای اولیاالله خلاصه نمی‌شود، بلکه برای عموم مردم است و گاهی خدمت به‌صورت علم، مال و فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند انجام شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که مراجع اعظام اهتمام ویژه و جدی نسبت به آن داشته‌اند، خدمت به مردم بوده است و هر کسی بتواند به هر صورتی خدمت کند، حال به صورت مال، ساختن مکانی و یا ارشادات و راهنمایی، وقتی نیت خدا باشد، خدا قطعا طبق آنچه که خدا در قران وعده داده است، جزای خیر خواهد داد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، تصریح کرد: موقوفه دارالشفاء امام صادق(ع) چند سالی از مسیر خود که خدمت به طلاب به عنوان نیات اصلی واقفین، فاصله گرفته بود، اما با اهتمام متولی این موقوفه و تدابیر اتخاد شد مسیر اصلی خود را اکنون طی می‌کند.

وی با بیان اینکه ثمره مدیریت وقف توسط اهل‌بیت و علما روز به روز مشهود می‌شود، اظهار کرد: از گذشته موقوفات توسط علما مدیریت و اداره می‌شده و بسیاری از واقفان علما را به عنوان متولی معرفی می‌کردند.

ارائه خدمات رایگان دیالیز در دارالشفاء امام صادق(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن حسینی فقیه، تولیت موقوفه دارالشفاء امام صادق(ع) در بخشی از این مراسم افزود: در سال ۱۳۶۲ به همت مرحوم حاج حسن حسینی فقیه والد بنده این دارالشفاء با مساحت 2500 متر مربع با هدف خدمت‌رسانی به اقشار مردم به‌ویژه حوزویان تأسیس شد و در کنار آن نیز شش هزار متر زمین برای احداث بیمارستان در نظر گرفته شد که تاکنون این مهم به بهره‌برداری نرسیده است.

وی با بیان اینکه این دارالشفاء خدمات مختلف درمانی ارائه می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر این مجموعه علاوه بر خدمات‌رسانی‌های متعدد، از بزرگترین مراکز دیالیز شرق کشور است.

حسینی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه برای استفاده ویژه روحانیون از خدمات این دارالشفاء، گفت: با توجه به اینکه این مطلب جزء نیات اصلی واقفان بوده است، بر اساس وظیفه شرعی وارد میدان شدیم تا نیات واقفان ارجمند را تا حد توان محقق شود و در این راه از راهنمایی‌های دو عالم بزرگ آیت‌الله اشرفی شاهرودی و آیت الله سیدان بهره‌مند شدیم.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر اقداماتی در این دارالشفاء انجام شده است، اظهار کرد: بخش دندان‌پزشکی را با رعایت تمام جوانب شرعی در هفت یونیت تأسیس کردیم، بحث زیباسازی متعدد، خرید پنج دستگاه دیالیز از دیگر اقدامات ما بوده است.

وی تصریح کرد: ۵۰ دستگاه دیالیز فعال به همراه ۱۲ تخت دیالیز اتومات در این دارالشفاء وجود دارد و تمام خدمات در بخش دیالیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

تولیت موقوفه دارالشفاء امام صادق (ع) اظهار کرد: بخش آزمایشگاه دارالشفاء یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های مشهد است.

حسینی بیان کرد: در بحث خدمات دندان‌پزشکی با توسعه یافتگی که صورت گرفت بالغ بر ۱۰۰ نفر ظرفیت تقاضا را جوابگو خواهیم بود. همچنین خدمات طب سنتی توسط پزشکان ما که تخصص مربوطه را کسب کرد‌ه‌اند و دارای مجوز هستند در دارالشفاء امام صادق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha