ضرورت حمایت دستگاه‌ها برای احداث خانه پرستار در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3942816
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۱
استاندار تأکید کرد:

ضرورت حمایت دستگاه‌ها برای احداث خانه پرستار در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری درباره حمایت دولتی برای ساخت خانه پرستار در چهارمحال‌وبختیاری، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه تخصیص بخشی از اعتبار ساخت خانه پرستار را به دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دهد، همچنین شهرداری و دستگاه‌های متولی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار، شامگاه گذشته دوم دی‌، در نشست با اعضای خانه پرستاری و حزب خانه پرستاران استان با اشاره به اینکه پرستاران احیاگر فرهنگ عاشورا هستند، اظهار کرد: الگوی این قشر حضرت زینب(س) است که در راه پرستاری از مجروحان کربلا ایثارگرانه پرستاری کردند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تأمین امنیت بیمارستان‌ها، بیان کرد: کادر درمان باید در محیطی امن و آرام به بیماران خدمت‌رسانی کنند، بنابراین ضرورت دارد اقدامات لازم برای جلوگیری از تنش در محیط بیمارستان به همت نیروهای نظامی حاضر در بیمارستان انجام بگیرد.

عباسی با اشاره به اینکه پرستاران بار اصلی مراقبت از بیماران را بر دوش می‌کشند، افزود: پرستاران از نظر علمی اشرافیت جامع و کاملی بر مسائل و مشکلات بیمارستان‌ها دارند، بنابراین می‌توان از ظرفیت پرستاران در پست‌های مدیریتی بیمارستانی نیز استفاده کرد، البته ممکن است قوانین این اجازه را ندهند اما می‌توان این مسئله را پیشنهاد داد.

عباسی در خصوص حمایت دولتی برای ساخت خانه پرستار در چهارمحال‌وبختیاری، بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه تخصیص بخشی از اعتبار ساخت خانه پرستار را به دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دهد، همچنین شهرداری و دستگاه‌های متولی نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه برخی پرستاران شرکتی، پیمانی و قراردادی از نابرابری در پرداخت حقوق و مزایا نسبت به پرسنل رسمی گلایه‌مند هستند، افزود: این مسئله در همه دستگاه‌های اجرایی نیز وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی برای جبران بخشی از کمبود نیرو برای انجام برخی امورات خاص نیروهایی را به صورت پیمانی، قراردادی، شرکتی در اختیار دارند، اما قول‌هایی برای تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران اخذ شده که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مطالبات پرستاران در خصوص خدمات رفاهی و مسکن، اظهار کرد: می‌توان برای پیگیری این مسائل یک تعاونی چند منظوره با عضوگیری از جامعه پرستاری تشکیل داد و با همکاری بخش خصوصی مجتمع‌های رفاهی ویژه این قشر احداث کرد، دستگاه‌های متولی نیز از جمله منابع‌طبیعی و راه و شهرسازی در اختصاص زمین همکاری لازم را داشته باشند.

عباسی تأکید کرد: حل برخی مشکلات پرستاران نیازمند اصلاح قوانین و برخی از مشکلات نیز در درون استان قابل حل است، بنابراین باید مسائل و مشکلات این قشر به‌طور کامل احصا شود، آن‌جایی که نیاز به پیگیری در سطح وزارتخانه و سایر نهادها است، این مسائل ارجاع داده شود و مشکلاتی که در استان قابل حل است در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی در خصوص مشکلات جاده دسترسی به بیمارستان بروجن و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، گفت: اگر این جاده‌ها در محدوده شهر قرار دارند، شهرداری باید اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهد، در غیر اینصورت راه و شهرسازی وظیفه برطرف کردن این مشکلات را دارد.

عباسی در پایان بیان کرد: پرستاران در ایام کرونا بار سنگینی را بر دوش کشیدند، این قشر می‌تواند نقش مؤثری در هدایت جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha