مراسم یادبود دانشمند مقاومت فلسطین در تونس برگزار شد
کد خبر: 3942237
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

مراسم یادبود دانشمند مقاومت فلسطین در تونس برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت محمد الزواری، دانشمند مقاومت فلسطین که با شلیک گلوله صهیونیست‌ها در مقابل منزلش ترور شد، در تونس برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، چهار سال از حادثه ترور مهندس محمد الزواری به دست موساد اسرائیل می‌گذرد. شهیدی که صفوف مقاومت فلسطین را انتخاب کرد تا با پروژه توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و زیردریایی فلسطینی آرامش دشمن صهیونیستی را بر هم زد.
 
رضوان الزواری، برادر شهید محمد الزواری به شبکه العالم گفت: این شهید انسانی مقاوم و قهرمان جنگ 2014 بود که صهیونیست‌ها را به هلاکت رساند و با ساخت پهپاد‌های فلسطینی و به ویژه پروژه اخیرش یعنی زیردریایی فلسطینی، لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت.
 
در همین زمینه، سازمان‌های مختلف تونسی به ویژه اتحادیه اشتغال تونس مراسم بزرگداشتی برای چهارمین سالگرد شهادت این مهندس و دانشمند مقاومت فلسطین برگزار کرده و ترور این دانشمند بزرگ را به صورت علنی محکوم کردند.
 
عصام الشابی، ‌دبیرکل حزب جمهوری تونس در این باره گفت: ما بر اهمیت افشای نام عاملان ترور شهید الزواری تأکید می‌کنیم چرا که او را با حیله و نیرنگ در مقابل منزلش به شهادت رساندند. اسرائیل نیز باید مسئولیت این جنایت و سایر جنایاتی را که مرتکب می‌شود، بپذیرد.
 
در این مراسم هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط تونس با رژیم صهیونیستی محکوم و بر ایستادگی در کنار فلسطینیان و حمایت از مقاومت فلسطین تأکید شد.
 
سمیر الشفی، معاون دبیرکل اتحادیه اشتغال تونس نیز به العالم گفت: ما به حمایت از فلسطینیان و مبارزات آنها پایبندیم و در مقابل هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنیم.
 
گفتنی است، پرونده ترور شهید الزواری، در انتظار تصمیمی جسورانه است تا بار دیگر به صحنه قضاوت بازگردد. این جنایت نخستین مورد از جنایات رژیم صهیونیستی نیست و آخرین آن نیز نخواهد بود. چرا که پرونده رژیم صهیونیستی مملو از ترورهای فلسطینیان است اما اعضای مقاومت نسل در نسل و در هر زمان و مکانی در مقابل این رژیم خواهند ایستاد.
انتهای پیام
captcha