نقش مهم مسئولان استانی در رتبه‌آوری متسابقان قرآنی
کد خبر: 3941354
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
شاه‌میوه در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

نقش مهم مسئولان استانی در رتبه‌آوری متسابقان قرآنی

داور بین‌المللی مسابقات قرآن در بررسی علل تفاوت سطح متسابقان استان‌ها در مسابقات سراسری قرآن اظهار کرد:‌ برخی قاریان و حافظان از دسترسی به اساتید سطح بالا محروم هستند و متأسفانه بعضی مسئولان در رفع این مشکل اقدامی نکردند.

مسئولان استانی می‌توانستند در رتبه‌آوری متسابقان قرآنی مثمرثمر باشندغلامرضا شاه‌میوه، داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه علت تفاوت سطح متسابقان استان‌ها در مسابقات سراسری قرآن و اینكه برخی از استان‌ها نظیر فارس از كسب رتبه بازماندند چیست؟ اظهار کرد: این مسئله چند علت دارد؛ برخی از استان‌های برخوردار مثل خراسان رضوی، تهران، قم، و اصفهان اساتید سطح بالایی دارند و دسترسی قاریان و حافظان این استان‌ها به اساتید برجسته بسیار راحت‌تر است، اما در برخی استان‌ها، كه از این حیث محروم‌ترند، این امكان وجود ندارد.


بیشتر بخوانید:


وی بیان کرد: برخی از استان‌ها در سال‌های گذشته با اینكه اساتید مطرحی نداشتند، اما با برگزاری كارگاه‌هایی در سطح استان و دعوت از اساتید مطرح كشوری این نقص را تا حدودی جبران كردند. البته این مسئله باز هم بستگی به همت مدیران قرآنی استان‌ دارد که متأسفانه در برخی از استان‌ها این دلسوزی وجود نداشته و كماكان آن استان از كسب رتبه در مسابقات سراسری محروم مانده است. به عبارت دیگر محرومیت یک استان از اساتید تراز اول و کم‌کاری برخی مسئولان استانی می‌تواند دلیل تفاوت سطح شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن باشد. این مسئله بدان معنا نیست كه در برخی استان‌ها حتی ظرفیت‌هایی برای سطوح مقدماتی و متوسط وجود ندارد، بلكه اساتید هستند، اما از این اساتید استفاده نمی‌شود یا در حاشیه و منزوی هستند.

وی اظهار كرد: در مسابقات سراسری امسال علاوه بر این مسائل، اتفاق دیگری هم افتاد و آن اینكه بسیاری از قاریان و حافظان كه می‌توانستند تا حدودی با استان‌های مطرح رقابت كنند، در ثبت‌نام اولیه بازماندند، زیرا ثبت‌نام مسابقات مجازی بود و برخی هم از این قضیه مطلع نبودند و یا اینكه به دلیل شرایط كرونا درگیر مسائل قرنطینه و سلامت خود بودند.

شاه‌میوه در پایان تمدید نشدن فرصت ثبت‌نام را عامل دیگری برشمرد و افزود: این مسائل باعث شد كه برخی قاریان خوب استان‌ها نتوانند در مسابقات امسال شركت كنند. بنابراین طبیعی است كه قاریان و حافظان درجه دو یا سه به مرحله كشوری رسیدند.

انتهای پیام
captcha