۵۰۰ نفر از كادر درمان لرستان به كرونا مبتلا شدند
کد خبر: 3941280
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

۵۰۰ نفر از كادر درمان لرستان به كرونا مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای ۵۰۰ نفر از كادر درمان این استان به ویروس كرونا، بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و 300 نفر در لرستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۲۵ آذرماه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به‌صورت ویدئوكنفرانس برگزار شد، گفت: با وجود شیوع ویروس كرونا سال سختی را كه نهایتاً با خیلی از مشكلات دست و پنجه نرم كرده‌ایم را پشت سر گذاشته‌ایم و این در حالی‌ است که هنوز دارویی قطعی برای درمان این بیماری در جهان  پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع كرونا در لرستان تاكنون ۱۰۰ هزار ثبت مثبت این بیماری را داشته‌ایم و به‌صورت رسمی تعداد مرگ تاكنون بالغ‌ بر یک هزار و 300 نفر برای كووید ۱۹ بوده است، افزود: شهدای مدافعان سلامت در لرستان، پزشک پرستار و ماما خود گواه این عرصه از ایثار و فداكاری‌هاست .

نیکبخت با بیان اینکه در مجموع تاكنون ۵۰۰ نفر از كادر درمان و دیگر عوامل بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكی لرستان به كرونا مبتلا شده‌اند، ادامه داد: از لحاظ آموزشی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی لرستان با وجود شیوع كرونا محدودیت‌هایی برای حضور در كلاس‌ها مواجه بوده‌ایم كه برخی كلاس‌ها را به‌صورت مجازی برگزار كردیم و كلاس‌های عملی با محدودیت‌هایی كه در خوابگاه‌ها بوده با تأمین اقلام محافظتی، دایر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: با توجه به رایزنی‌های كه با بانک رفاه انجام شد، از ابتدای سال ۱۴۰۰، تكمیل خوابگاه دانشجویی و ساخت یک خوابگاه با توجه به بودجه دولت در برنامه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشكی لرستان تدارک دیده شده است.

در ادامه این دیدار، دانشجویان، سقاوی، دبیر مركزی شورای صنفی، فضیلت‌پور، دبیر شورای صنفی بالین، علا میرموسوی، نماینده شوراهای خوابگاه‌ها، علی شاهیوند، دبیر مجتمع گلدشت، امیرحسین قادری، دبیر صنفی شورای دندان‌پزشكی، از طریق ویدئوكنفرانس سؤالات خود را مطرح و رئیس و اعضای هیئت رئیسه به سؤالات آنها پاسخ دادند.

انتهای پیام
captcha