ثبت وقف قرآنی جدید در بندرعباس
کد خبر: 3941215
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

ثبت وقف قرآنی جدید در بندرعباس

رئیس اداره اوقاف بندرعباس از ثبت یک وقف جدید با نیت قرآنی به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، محمد کریمی، رئیس اداره اوقاف بندرعباس، صبح امروز، 25 آذرماه، اظهار کرد: یک باب منزل مسکونی واقع در شهرک نبوت بندرعباس به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ملک مذکور با مساحت شصت مترمربع توسط «زینب جمال‌زاده» وقف شده و 3 مورد نیت برای آن منظور شده است، افزود: این واقف نیک‌اندیش نیت وقف خود را انجام امورات قرآنی، کمک به ساخت مسجد و اهل‌بیت(ع) تعیین کرده و اجرای نیت موقوفه پس از فوت واقف را بر عهده اداره اوقاف قرار داده است.

رئیس اداره اوقاف بندرعباس با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های حسنه در اسلام است که انسان به‌وسیله آن می‌تواند نام و یاد خود را تا قیامت زنده نگه دارد و دیگران به نیکی از او یاد کنند، تصریح کرد: بحمدالله امروزه با گسترش فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های مشارکتی، راه پیوستن همه افراد به جمع واقفان و بهره‌مندی از مزایای دنیوی و اخروی این امر خداپسندانه برای همه فراهم شده است.

کریمی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر مشاوره وقف در اداره اوقاف شهرستان بندرعباس، بیان کرد: کارشناسان اداره اوقاف در این دفاتر با مشاوره به نیکوکاران، وظیفه جهت‌دهی به نیات واقفین را به سمت نیازهای روز جامعه دارند.

انتهای پیام
captcha