صرف 5 میلیارد تومان از محل موقوفات همدان برای پیشگیری از کرونا
کد خبر: 3940801
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

صرف 5 میلیارد تومان از محل موقوفات همدان برای پیشگیری از کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: تاکنون از محل موقوفات استان بیش از پنج میلیارد تومان برای پیشگیری از کرونا هزینه شده است.

صرف 5 میلیارد تومان از محل موقوفات همدان برای پیشگیری از کروناحجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از اسفند سال گذشته تاکنون از محل درآمد اوقاف استان پنج میلیارد و 530 میلیون تومان در حوزه‌های مختلف برای پیشگیری از کرونا هزینه شده است.

وی ادامه داد: توزیع سبد کالا در میان اقشار آسیب‌دیده از کرونا، توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک، گان، مواد ضدعفونی‌کننده، تهیه تجهیزات بیمارستانی شامل کولر و اکسیژن‌ساز، توزیع گوشت گرم در میان نیازمندان و خدمات گستره در زمینه درگذشتگان کرونا از جمله این خدمات بوده و همچنین، توزیع 149 هزار و 500 عدد ماسک و توزیع 242 هزار جفت دستکش از محل موقوفات استان انجام شده است.

وی از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: تاکنون برای بیمارستان‌های استان دو عدد کولر و چهار دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری شده و توزیع 100 کیلوگرم گوشت گرم، تجلیل از 255 خادم سلامت، تهیه 800 دست گان و توزیع دو هزار و 500 لیتر مایع ضدعفونی‌کننده در استان از محل موقوفات استان انجام گرفته است.

حاجی زین‌العابدینی به خدمات اوقاف همدان در زمینه متوفیان ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: در سایر استان‌های کشور معمولاً متوفیان کرونایی را تیمم می‌دهند اما در باغ بهشت همدان همه متوفیانی که بر اثر کرونا فوت کرده بودند برای رعایت کرامت مؤمن توسط غسالان اوقاف غسل داده شده‌اند و خوشبختانه هیچ‌ یک از این همکاران آلوده نشده‌اند. در مراحل تدفین این افراد بهداشت کاملاً رعایت شده و پیکر متوفیان در داخل کاورهای پلاستیکی قرار داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان مدیریت تجمع بازماندگان متوفیان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: اوایل شیوع کرونا این کار به‌سختی انجام می‌شد اما با فرهنگ‌سازی، نصب بنر، تابلو و... توانستیم مدیریت تجمع را در راه بهشت انجام دهیم. اوایل سال جاری نیز محوطه سایت جدید باغ بهشت راه‌اندازی شد که در کاهش تجمع افراد نقش مؤثری داشت.

انتهای پیام
captcha