شب یلدای هم‌نمکی‌ها با آزادی زندانیان غیرعمد و اهدای ارزاق سپری می‌شود
کد خبر: 3940097
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

شب یلدای هم‌نمکی‌ها با آزادی زندانیان غیرعمد و اهدای ارزاق سپری می‌شود

مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) از گسترده‌تر شدن برنامه‌های این مؤسسه برای کمک به نیازمندان در شب یلدا خبر داد و گفت: در یلدای امسال اقدامات هم نمک از اهدای لوازم منزل و بسته‌های ارزاق و غذای گرم گرفته تا آزادی زندانیان مالی را شامل می‌شود.

محمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‎های شب یلدای گروه هم‌نمک پرداخت و گفت: برنامه‌های یلدای سال جاری تحت تأثیر شیوع کرونا و مسائل بهداشتی مرتبط با آن متفاوت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال خوب مردمی در حوزه نیروهای داوطلب جهت همکاری حضوری در اجرای برنامه‌های هم‌نمک، گفت: داوطلبان همکاری با هم‌نمک که از دنبال‌کنندگان صفحه این طرح در اینستاگرام هستند، برای بسته‌بندی اقلام اهدایی در یلدا اعلام آمادگی کرده‌اند اما به دلیل رعایت مسائل بهداشتی این داوطلبان غربالگری شده و روزی چهار تا شش نفر برای دسته‌بندی و بسته‌بندی در مؤسسه حضور پیدا می‌کنند و در محیطی بهداشتی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مشهدی اعلام کرد: گستره اقدامات هم نمک برای یلدای سال جاری از ارائه بسته‌های معیشتی و یلدایی فراتر رفته و براساس نیت خیران در حوزه پوشاک نیز ورود کرده‌ایم. تعدادی از خیرین اقلام پوشاک را تهیه کرده‌اند که در کنار اقلام پوشاک اهدایی از سوی مردم در طرح هبه، گروه‌های داوطلب در حال سایزبندی و  کادو کردن پوشاک برای نیازمندان هستند.

وی ادامه داد: نیروهای داوطلب به چند گروه تقسیم شده‌اند و هر گروه در یک بخش در حال فعالیت است. گروهی در حال تعمیر و آماده کردن کالاها و وسایل اهدایی مردم از قبیل لباسشویی، فرش و ... هستند، گروهی در حال بسته‌بندی مواد غذایی هستند، گروهی لباس، اسباب‌بازی و سایر اقلام اهدایی مردم را بسته‌بندی می‌کنند تا براساس لیست آماری نیازمندان، خانواده‌ای که باید اقلام هبه را دریافت کنند مشخص ‌شود. البته به واسطه سنت شب یلدا در بسته‌های غذایی انار نیز اهدا می‌شود.

مدیر طرح هم‌نمک اضافه کرد: آزادی شش زندانی را نیز در دستور کار داریم که با ستاد دیه، خیران و خانواده‌ها در حال هماهنگی هستیم و علاوه بر آزادی زندانیان مالی کمک هزینه‌ای نیز به محض آزادی به زندانی هدیه داده می‌شود که بتواند با این کمک هزینه نیازهای معیشتی خود را تأمین کند.

یادآوری می‌شود، خیران و عموم مردم می‌توانند برای همراهی با این طرح، کمک‌های خود را از طریق شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۲۱۶۵۱۰۵۸ بانک سپه به نام مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) یا سامانه هفت‌هشتاد #۱۰۱۱*۷۸۰* و سامانه آپ #۳۶۷۵۸۲۹*۴*۷۳۳* به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام
captcha